مادری در شیراز 5 قلو زایید

به گزارش قلم نیوز، مادری از اهالی یکی از روستاهای فارس، در حالیکه با اورژانس به بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز منتقل شده بود، 5 نوزاد سالم به‌دنیا آورد.


مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) سه‌شنبه 17 اسفند به خبرنگاران گفت: بامداد امروز مادری 25 ساله اهل یکی از روستاهای فارس، با علائم درد زایمان توسط اورژانس به این مرکز درمانی منتقل شد.


دکتر محمدرضا ذاکری افزود: این مادر در هفته بیست و نهم بارداری قرار داشت و به دلیل پارگی زودرس کیسه آب و دردهای زایمانی زودرس، تحت عمل سزارین قرارگرفت.



او با تصریح اینکه مادر یاد شده دو سال به نازایی مبتلا بوده و با روش IUI حامله شده بود، گفت: این مادر 5 نوزاد به دنیا آورد که یکی دختر و چهار نوزاد پسر هستند.


مدیر مرکز درمانی حضرت زینب(س) با بیان اینکه نوزادان در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند، گفت: وزن این نوزادان بین 500 تا 1200 گرم است و در حال حاضر با توجه به وضعیتشان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان این مرکز (NICU) نگهداری می‎شوند.


پزشک نوزادان بیمارستان حضرت زیبن(س) نیز گفت: قل اول پسر با وزن 1020 گرم، قل دوم پسر با وزن 760 گرم، قل سوم پسر با وزن 1230 گرم، قل چهارم دختر با وزن 770 گرم و قل پنجم پسر با وزن 500 گرم است.


بهرامی با بیان اینکه هر پنچ نوزاد هم‌اکنون تحت مراقبت‌های ویژه و زیر دستگاه رسپیراتوری هستند، گفت: اکنون نمی‌توان به شکل کامل در مورد سلامت همه نوزادان اظهار نظر قطعی کرد.