8 نکته طلایی در خانه تکانی نوروز

به گزارش قلم نیوز با استفاده از این ترفندها می توانید با خستگی کمتر از پس خانه تکانی نوروز برآیید:


*براي از بين بردن جرم دستشويي مي توانيد از وايتکس يا همان محلول سفيدکننده استفاده کنيد. البته از قرص هاي ژاول هم مي توان استفاده کرد. راه آب را ببنديد و يک قرص را در سينک بيندازيد و بگذاريد حدود ۱۰تا ۱۵دقيقه بماند.


*سرکه در شست و شو و برق انداختن لوازم چيني سرويس هاي بهداشتي نيز کاربرد موثري دارد. شما مي توانيد پارچه اي را به کمي سرکه آغشته کنيد و يا سرکه را روي سطوح کاسه دستشويي و توالت به طور مستقيم بريزيد و با برس تميز کنيد. اين روش براي لکه زدايي و حتي قارچ زدايي وان حمام نيز کارساز است.


*براي بهتر پاک شدن جرم کاشي هاي حمام و دستشويي بهتر است همزمان با مايع سفيدکننده از جوش شيرين نيز استفاده کنيد.


*توصيه مي شود براي تميزکردن حباب هاي لامپ حمام و دستشويي از دستمال نرم آغشته به الکل استفاده و حباب هاي لامپ ها را تميز کنيد.


*براي باز کردن سوراخ هاي دوش حمام، سردوشي حمام را چند ساعت در سرکه خالص قرار دهيد تا رسوبات آن از بين برود.


*براي تميز کردن و برق انداختن شير آلات دستشويي و حمام، از يک اسفنج و مقداري سرکه و آب استفاده کنيد. اسفنج خيس شده را در مقداري سرکه گرم فرو ببريد و به مدت 15دقيقه (هر 5 دقيقه يک بار) روي سطح آيينه و شير آب بکشيد. اسيد موجود در سرکه باعث نرم شدن جرم هاي روي اين سطوح مي شود. شما سپس مي توانيد آن ها را با کف صابون يا کف مايع تميز کننده اي بشوييد و در نهايت با پارچه اي تميز خشک کنيد.