وزیر اطلاعات: دهان ها را نبندیم و قلم ها را نشکنیم

به گزارش قلم نیوز، سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم در جمع مدیران استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان مسایلی در رابطه با سیاست های فرهنگی وزارت اطلاعات پرداخت که مهم ترین موارد آن در ادامه منتشر می شود.


- استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار ما بوده است و از جمله آزادی‌های مسلم ما که در قانون اساسی است آزادی رسانه‌ها بوده است و جز مواردی که توطئه باشد و توطئه هم در کار رسانه‌ای یک سوراخ سوزن است؛ دروازه نیست. هر کسی حرفی خلاف ذوق و نظر ما زد که نباید بلافاصله او را متهم به توطئه کنیم و دهان او را ببندیم و قلمش را بشکنیم.


- بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌ها به بهانه توطئه با هویت انقلاب اسلامی ما منافات دارد و لذا وزارت اطلاعات رسالت خود را در خفه کردن گلوله‌ها می‌داند نه خفه کردن گلو‌ها. ارزش‌های اسلامی معارف قرآنی و احادیث اهل‌بیت ما به صراحت این را به ما تفهیم می‌کند که محدود کردن رسانه‌ها و به عبارتی انسان‌ها یا تهدید کردن رسانه‌ها و آوردن آن‌ها در دستگاه‌های امنیتی و بازجویی و ... برای درج یک مطلب که حق‌الناس نیست؛ صحیح نیست.


- اگر رسانه‌ای حقی را از شخصی ضایع کرد باید پاسخگو باشد اما اگر نظری در مسائل سیاسی،‌اقتصادی، اجتماعی و ... ارائه کند این متعرض شدن و فضای رسانه را امنیتی کردن جز ضرر چیز دیگری ندارد چراکه ممکن است خود را پنهان کند اما از جای دیگر به اساس لطمه می‌زند از همین رو باید با یک چهارچوب خردمندانه و فرهنگ صیانتی رسانه‌ها را مدیریت کنیم. آسیب‌رسانی با ابزار رسانه و سوء‌استفاده از رسانه در آسیب رساندن به حقوق افراد نباید نباشد و ما باید راهی را باز کنیم که انسان‌ها خودشان خلاف نکنند نه اینکه مجبور باشند خلاف نکنند.


- خوشبختانه در دولت تدبیر و امید آرامش جامعه همراه با امنیت تحقق پیدا کرد و مردم امروز از وزارت اطلاعات احساس آرامش می‌کنند چراکه ما در این وزارتخانه با پنجه فولادین خود حنجره تروریست‌ها را نشانه گرفته‌ایم و از تعرض آنها به جان و مال مردم جلوگیری می‌کنیم درحالیکه با مردم‌مان مهربان هستیم.


- باتوجه به نظرسنجی‌هایی که در سال 93 صورت گرفته؛ وزارت اطلاعات رتبه هفتم را داشت در سال 94 این رتبه به چهارم رسید و امسال در جایگاه سوم در بین دستگاه‌های دولتی ایستاده‌ایم یعنی مردم به ما اعتماد کرده‌اند.