با افشاگری عضو شورای شهر تهران:
پس از املاک نوبت "بیلبوردهای نجومی" شد

به گزارش قلم نیوز، محمدمهدی تندگویان در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، از تذکر گذشته است و باید آن را به عنوان یکی از مفاسد بزرگ شهرداری، امروز افشا کنیم، به بیان پشت پرده واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری تهران پرداخت که خلاصه آن در ادامه می آید.


- چندی پیش علیرضا دبیر رییس کمیسیون بودجه اعلام کرد که سازمان زیباسازی هنوز درآمدهای خود را اعلام نکرده و الان می‌گوید که 150 میلیارد تومان درآمد داشته اما فقط 30 میلیارد تومان آن را به خزانه شهرداری واگذار کرده است، شما باور می‌کنید که درآمد سازمان زیباسازی 150 میلیارد تومان باشد؟! باشگاه انقلاب که تابلوهای بسیار کمتری دارد، 30 میلیارد تومان درآمد از تابلوها داشته و نمایشگاه سئول نیز 50 میلیارد تومان از محل درآمدتابلوهای تبلیغاتی درآمد داشته و چطور ممکن سازمان زیباسازی با این همه بیلبورد و تابلو تنها 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که تنها 30 میلیارد تومان آن را به بخش درآمدی شهرداری واریز کرده است.


- متاسفانه قراردادهای نجومی با 7، 8 نفر در سازمان زیباسازی بسته می‌شود و این پول‌ها تنها به جیب 30 الی 40 شرکت خاص واریز می‌شود.


- چه در مورد املاک و چه در مورد تابلوها وقتی می‌خواهیم شفاف‌سازی انجام شود می‌گویند دارید کار سیاسی می‌کنید اما این یک نوع فساد مشخص است که قراردادهای نجومی با افراد خاص منعقد می‌شود.


- ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران میزان دارایی‌های شهرداری را نمی‌دانیم و نتیجتا پدیده‌هایی همچون املاک نجومی، دارایی‌های نجومی و قراردادهای نجومی ایجاد می‌شود که امیدواریم این قصه پایان خوبی داشته باشد و باید مشخص شود که این پول‌ها به کجا می‌رود؟ بین چه کسانی توزیع می‌شود و تا کی باید این موضوع ادامه داشته باشد.