دبیرخانه صنعت و معدن ایران:
واردات ۲۰ میلیارد دلاری از امارات تاسف‌بار است
 محمدرضا مرتضوی در چهاردهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی با انتقاد از میزان بالای واردات از برخی کشورها اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالا از امارات به کشور وارد می‌شود و این مسئله جای تاسف دارد. چرا که امارات کشوری تولیدکننده نیست و به عنوان واسطه عمل می‌کند. بنابراین اگر هم قرار است کالایی را به کشور وارد کنیم، باید بدانیم چه کالاهایی از چه کشورهایی خریداری می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از کشورهایی خرید کالا را در دستور کار قرار دهیم که در داخل کشور نمایندگی رسمی دارند و به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه کالاهای تولیدی ایرانی باید درخور و شایسته مردم این سرزمین باشند گفت: باید کالاهای دارای کیفیت تولید شوند و مطمئنا مردم قدردان تولیدات مناسب و با کیفیت هستند. علاوه‌بر این، باید به گونه‌ای عمل کنیم که توسعه صنعت موجب از بین رفتن زیستگاه‌ها نشود و محیط طبیعی را به مخاطره نیندازد.

مرتضوی با اشاره به اینکه بخش خصوصی،‌تجار،‌ بازرگانان باید قدرت چانه‌زنی خود را با طرف‌های خارجی بالا ببرند خاطرنشان کرد: با بالا رفتن قدرت چانه‌زنی، قدرت خرید بالا می‌رود و این مسئله موجب خواهد شد تا بتوانیم از حقوق خود در مبادلات انجام شده دفاع کنیم.