تورهای خارجی نوروز چقدر آب می خورد؟
انبوه پیامک های تبلیغاتی تکراری برای سفر به نقاط مختلف دنیا با وعده هایی چون ارزان ترین، لحظه آخری، مجری انحصاری تورها و ... در ماه های منتهی به پایان سال برای پیر و جوان ناآشنا نیست و البته برای برخی هم که عزم سفر دارند شاید جذاب هم باشد. 

به گزارش قلم نیوز، گرانی و هزینه تقریبا برابر سفرهای داخلی در مقایسه با سفرها و تورهای خارجی و تغییر سبک زندگی مردم ایران باعث شده تا کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی، تایلند، چین، سنگاپور، شمال ایران مانند ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و اگر سرمای هوا و جیب مبارک اجازه دهد قاره اروپا، مقصد سفرهای ایرانیان در ایام نوروز باشد. 

بررسی در سایت های مرجع معرفی تورها نشان می دهد ارزان ترین تورها برای شش شب اقامت در هتل های چهار ستاره کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی از 3 میلیون و 690 هزار تومان برای هر نفر آغاز و اگر بخواهید در میانه راه دو شب هم در سنگاپور گشت و گذاری داشته باشید تا 5 میلیون 800 هزار تومان به همراه 480 دلار آمریکا باید بپردازید. 

برای هفت شب اقامات در شهرهای بانکوک و پاتایای کشور تایلند هم حداقل 3 میلیون و 860 هزار تومان هزینه تور باید پرداخت کنید بماند که آنجا می خواهید چه کنید و چقدر پرداخت کنید.

برای یک هفته اقامت در پکن و شانگهای از شهرهای کشور دوست و برادر چین نیز دست کم باید 5 میلیون و 790 هزار تومان برای هتل پنج ستاره پرداخت کنید تا چشم بادامی ها را از نزدیک ببینید و جنس چینی بخرید. 

اما تورهای کشور هر از گاهی دوست و برادر یعنی ترکیه که دیگر تبدیل به پاتوق ایرانی ها شده ارزان تر از شرق آسیاست. برای هفت شب اقامت در یکی از هتل های شهر آنتالیا که تعداد هتل هایش از کل هتل های ایران بیشتر است باید دست کم 2 میلیون و 490 هزار تومان پرداخت کنید. اگر هم می خواید هتل در اصطلاح U ALL باشد ممکن است حداکثر یک میلیون تومان به هزینه ها افزوده شود. برای تورهای چهار تا یک هفته ای به مقصد شهر استانبول نیز هزینه ها از 1 میلیون و 640 هزار تومان آغاز می شود و بسته به نوع هتل و پرواز تا 3 میلیون و 500 هزار تومان نیز افزایش پیدا می کند. 

در کشور همسایه ترکیه یعنی آذربایجان نیز هزینه توری که شما پنج شب به باکو می برد از 2 میلیون و 290 هزار تومان آغاز می شود. برای تور چهار روزه اقامت در ایروان ارمنستان نیز حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان هزینه برایتان هزینه دارد. هزینه ها برای پنج شب اقامت در تفلیس گرجستان نیز کمتر از 1 میلیون 590 هزار تومان نیست. 

اما در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس یعنی امارات متحده عربی و شهر دبی هزینه تورها به دلیل فصل پر تردد و هوای بهتر اندکی بالاتر است. برای تور چهار روزه دبی می توانید بسته به نوع هتل و پرواز از 2 میلیون و 290 هزار تومان تا 5 میلیون و 490 هزار تومان برایتان آب می خورد. 

برای آنها که دست شان بیشتر در جیب شان فرو می رود تورهای اروپایی می تواند پیشنهاد بهتری باید. برای خرید پکیج تورهای نوروزی اروپا به مقصد ایتالیا، اسپانیا و فرانسه به مدت هشت شب و بازدید از سه شهر توریستی این کشورها باید 3 میلیون و 590 هزار تومان به همراه 2 هزار 490 یورو ناقابل آن هم برای هتل چهار ستاره پرداخت کنید. علاوه بر این ضمانت نامه بانکی پنجاه میلیون تومانی به عنوان تضمین بازگشت از فرنگ هم باید بدهید تا خدایی نکرده آنجا ماندگار نشوید که بس زیانبار است. همه اینها به شرطی است که با ویزای شینگن شما موافقت شود. 

با همه این اوصاف اگر پول جور نشد و حتی سفر داخلی هم نرفتید همین تهران در ایام نوروز به خصوص هفته نخست بهترین جای دنیاست. نه کسی بوق می زند نه دچار ترافیک می شوید. مسوولین هم در سفر هستند وبنابراین کشور در امن و امان است.