اظهارات جنتی درباره اقتصاد هنر و مهاجرت هنرمندان
علی جنتی روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه نمایش درخواستی سند (VOD) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور هنرمندان در شبکه های ماهواره ای، اظهار داشت: یکی از راه های جلوگیری از همکاری هنرمندان با شبکه های ماهوار ه ای، راه اندازی همین سامانه «سند» است، چون با این شیوه هنرمندان ما در داخل کشور آثار خود را تهیه می کنند و می دانند که آثارشان درآمد دارد.
به گفته جنتی، وقتی سینماگران در داخل کشور کار نداشته باشند طبیعتا به دنبال جایی می روند که بتوانند فعالیت کنند و درآمد داشته باشند.
وی درباره اینکه اگر هنرمندانی که با شبکه های ماهواره ای همکاری می کنند ، بار دیگر به کشور برگردند مجوز کار به آنها می دهید ؟ توضیح داد: درباره این موضوع الان نمی شود نظر قطعی داد، باید ببینیم چه اتفاقاتی می افتد.
جنتی، درباره حاشیه هایی که از حضور وی در برنامه نهاد کتابخانه با داریوش ارجمند به وجود آمده، اظهار داشت: نهاد کتابخانه ها در برنامه کتابخوان خود که از قشرهای مختلف برای معرفی یا عرضه تازه ترین آثار دعوت می کند، که بنده هم دعوت بودم، البته به دلیل کمبود وقت عذرخواهی کردم،اما با اسرار زیاد مسئولان نهاد کتابخانه ها رفتم، ولی قرار شد از ساعت 11 و نیم تا 12 آنجا باشم.
وی ادامه داد: بنده زودتر هم رفتم و حدود 40 دقیقه در آنجا حضور داشتم و ساعت 12 باید طبق قرار می رفتم به برنامه بعدی برسم و این رفتن مصادف شد با سخنرانی داریوش ارجمند و معرفی کتابشان که سوءتفاهم هایی را به دنبال داشت. 
جنتی درباره اظهار نظرش که گفته بود بعضی فیلم ها به صلاح نیست اکران شود و اینکه این آثار از فیلم های جشنواره فجر امسال هستند، گفت: نه فیلم های جشنواره فجر امسال این مشکل را ندارند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگفتم اکران بعضی فیلم ها به صلاح نیست بلکه منظورم این است که بعضی از فیلم ها اشکالاتی دارند، تاکید کرد: باید این فیلم ها را اصلاح کنیم تا بتوانیم آنها را به نمایش عمومی بگذاریم که در گذشته هم این رویه وجود داشته است.
جنتی افزود: گاهی فیلم ها مغایر با فیلمنامه ای که مجوز گرفته ساخته می شود. بنابراین باید این مشکل حل شود تا بتوانیم آنها را اکران کنیم.
در ادامه این مراسم از پروژه ملی سامانه نمایش درخواستی 'سند' (VOD) با حضور مسئولان رونمایی شد.
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، علی اصغر کاراندیش معاون اداری مالی و نیروی انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند. 
همچنین در این مراسم هنرمندان و تهیه کنندگان و مسئولان سینمایی از جمله محمدحسن فرحبخش، منیژه حکمت، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل بیگی، فرشته طاهرپور، محمد حیدری، امین تارخ، مسعود اطیابی، سیروس الوند، حسین مسافر آستانه، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد و محمدرضا فرجی حضور داشتند. 
در VOD (مخفف Video On Demand، برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده) این امکان وجود دارد که فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی، مستندها، برنامه های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار بگیرد. VOD یکی از مجموعه خدماتی است که از طریق زیرساخت های مخابراتی و پروژه IPTV قابل دریافت است.