رحمتی نظر منصوریان را تامین کند؛
زمانی: صلاح نیست بازیکنی مثل کاوه رضایی در استقلال بماند!
حسن زمانی به سئوالات مختلف درباره این باشگاه از جمله تمرین نکردن کاوه رضایی با آبی پوشان، تحریم تمرینات از سوی «استیون جونز» مربی بدنساز تیم به خاطر مسائل مالی، وضعیت سیدمهدی رحمتی و بلوکه شدن حساب باشگاه استقلال پاسخ داد که مشروح گفتگوی وی در زیر می آید:

* خبرگزاری مهر - در فصل نقل و انتقالات نیم فصل هستیم و به نظر می رسد باشگاه برای خرید بازیکنان موردنظرش مشکلاتی دارد. برای حل این مشکل چه راهکاری دارید؟

- حسن زمانی: خوشبختانه استقلال این فصل با کمترین مشکل مالی مواجه بوده است. می شود گفت با توجه به سیاستهای باشگاه سعی کردیم اجازه ندهیم که مشکل مالی به تیم فشار بیاورد. قطعا اگر بازیکنان موردنظر علیرضا منصوریان سرمربی تیم در نیم فصل قطعی شود، مشکلی برای جذب این بازیکنان نداریم.

* استقلال چطور مشکل مالی ندارد در حالی که یک میلیارد تومان از حساب این باشگاه به خاطر بدهی مالیاتی کسر شده است؟

- این یک میلیارد به صورت علی الحساب برداشت شد. حتی اگر مابقی آن برنگردد، به هر حال بخشی از بدهی های باشگاه کسر شده و ما هم ضرر نکرده ایم. این چیز مهمی نبوده است! یک مقدار از دیون باشگاه به خاطر مالیات بوده که باید پرداخت می شد.

* با این حساب چه تضمینی وجود دارد دوباره از حساب باشگاه پول برداشت نشود؟

- دیگر این اتفاق نمی افتد چون هماهنگی ها صورت گرفته.

* شما اعلام کردید این فصل مشکل مالی زیادی ندارید در حالی که «استیون جونز» مربی بدنساز تیم به خاطر عدم دریافت مطالباتش تیم را تمرین نمی دهد.

- ما این شرایط را به هیچ عنوان نمی پسندیم. مربی یا بازیکن نباید برای پول گرفتن، از این حرکتها انجام بدهند. این حرکت زیبنده باشگاهی مثل استقلال نیست. معتقدیم اگر بازیکن یا مربی از باشگاه طلب دارد، از راهش وارد شود نه اینکه به عنوان اعتراض حرکتهایی انجام بدهند یا تمرین نکنند.

* منظورتان از بازیکن، کاوه رضایی است؟

- من در جلسه با علیرضا منصوریان هم گفتم هر بازیکنی از این حربه استفاده کند، نشان می دهد به استقلال تعصب ندارد و ماندنش به صلاح نیست. منصوریان هم خودش از این بابت ناراحت است  و این حرکت را نمی پسندد.

* آیا راهی برای حل مشکل مالی این افراد وجود دارد؟

- استقلال باشگاه کوچکی نیست که بازیکن یا مربی بخواهد با این حرکتها آنرا تحت تاثیر قرار بدهد. استقلال ۳۰ میلیون هوادار دارد. بازیکن باید بداند کجا آمده است. ما این فصل کمترین مشکل را در بحث مالی داشته ایم.

* کاوه رضایی حتی تهدید به جدایی از استقلال کرده است؟

- همانطور که در جلسه هیات مدیره گفته بودم، هیچ بازیکنی نباید از این حربه برای فشار به باشگاه استفاده کند. ما این حرکت را محکوم می کنیم و آنرا قبول نداریم. اگر به عشق استقلال به این تیم آمده ایم، نباید آنرا با چنین اقداماتی تحت شعاع قرار بدهیم. کاوه رضایی رابطی دارد که بیشترین مشکل را ایجاد کرده است. حیف است بازیکنی در سطح رضایی، تحت تاثیر این رابط قرار بگیرد که حتی به مسائل اولیه قرارداد آشنایی ندارد! برای همین به باشگاه هم اعلام کردیم که این رابط، حق ورود به باشگاه را ندارد. ما او را به رسمیت نمی شناسیم. رضایی هر کاری با باشگاه دارد باید خودش به مدیرعامل مراجعه کند نه شخص دیگری.

* دیگر مشکل مالی که برای استقلال ایجاد شده، بحث بلوکه شدن حساب این باشگاه به همراه پرسپولیس و تراکتورسازی به خاطر شکایت اسپانسر قبلی است. آیا این مشکل هنوز پابرجاست؟

- خیر، آقای سبک دست هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است. ایشان با اسپانسر فعلی مشکلاتی داشت که فکر می کنم این مشکل هم برطرف شده است. تا جایی که می دانم جلوی حساب باشگاه بسته نشده بود.

* آقای زمانی! بحث انتخاب عضو پنجم هیات مدیره به جای مرحوم منصور پورحیدری به کجا رسید؟ حضور جواد قراب و علی جباری در باشگاه چقدر صحت دارد؟

- وزیر ورزش اعلام کرد تا هفته آینده نفر پنجم اضافه خواهد شد. افراد مختلفی برای حضور در هیات مدیره مطرح هستند که اجازه بدهید بعد از قطعی شدن آن، صحبت کنیم.

* استقلال در نقل و انتقالات نیم فصل کاری نکرده است. از این بابت نگران نیستید؟

- خیر، هیات مدیره به مدیرعامل و سرمربی تیم اختیار تام و ماموریت داده است در این خصوص تصمیم گیری کنند. با توجه به اینکه زمان زیادی برای نقل و انتقالات داریم، نگران نیستیم. ضمن اینکه استقلال به خاطر داشتن بازیکنان خوب، احساس کمبود نمی کند؛ بحثی که هست صرفا برای تقویت تیم بوده.

* بعد از جلسه آخر هیات مدیره باشگاه اعلام کردید که با علیرضا منصوریان مشکلی ندارید. در حالی که اختلافات شما در ماه های گذشته علنی شده بود.

- ما با منصوریان دشمنی نداریم. تمام فکر و ذکر منصوریان و بنده، موفقیت باشگاه بوده است. شاید گاهی، دیدگاه ها فرق کند ولی مسیر ما، موفقیت استقلال است. استقلال آنقدر بزرگ هست که ما نمی توانیم آنرا تحت تاثیر قرار بدهیم. یکسری مسائل بود که در جلسات حضوری حل شده است. امیدواریم روند موفقیت استقلال ادامه داشته باشد.

* چندی پیش خبری اعلام شد مبنی بر مذاکره یکی از اعضای باشگاه استقلال با یک مربی خارجی که باعث شوکه شدن افتخاری مدیرعامل باشگاه شده بود. در جریان این مذاکره بودید؟

- اطلاعات من در این حد است که این فرد از اعضای هیات مدیره نبوده و به موقع مدیرعامل باشگاه وارد شده و آنرا تمام کرده است.

* به عنوان سئوال پایانی؛ تکلیف سیدمهدی رحمتی با استقلال به کجا می رسد؟ آیا این بازیکن جدا می شود؟

- تا الان که مشکل خاصی نبوده. رحمتی باید کاری کند که نظر سرمربی را تامین کند. رحمتی بازیکن بزرگی است و برای همین از او به عنوان یک بازیکن بزرگ، انتظار بیشتری می رود.