نماینده مجلس: مناطق آزاد کشور تحت نظارت وزارت اقتصاد قرار گرفت
سید هادی بهادری  در دیدار داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی افزود: در بررسی‌های اولیه برای انتقال مناطق آزاد به بدنه دولت، سه وزارتخانه مدنظر بود که با کار کارشناسی انجام‌شده و با توجه به تمرکز دستگاه‌های صادراتی، وارداتی و امور مالی کشور در وزارت اقتصاد مقرر شد مناطق آزاد تحت نظارت و تولی‌گری وزارت اقتصاد قرار گیرند تا شاهد شفافیت و عملکرد بهتر و بیشتر مناطق آزاد در آینده باشیم.
وی اضافه کرد: در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه نیز نیازمند همکاری مدیران اقتصادی استان هستیم تا با همراهی مسئولان، شاهد اجرایی شدن این خواست دیرین مردم منطقه باشیم.
وی اظهار کرد: اجرای برجام و رفع تحریم ‌های مالی و بانکی با اهتمام دولت تدبیر و امید موجبات رشد سرمایه گذاری و توسعه مناطق مختلف کشور را فراهم کرد که آذربایجان غربی نیز باید در این حوزه از قابلیت های خود بیش از پیش استفاده کند.
وی ادامه داد: با توجه به استعداد و قابلیت‌های بالقوه استان می‌توان پروژه‌های بزرگ و سرمایه ‌گذاری ‌های کلانی را در آذربایجان غربی و ارومیه شاهد بود که تحقق این امر نیازمند تلاش همه دستگاه های اجرایی و مردم است.
داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در راستای جذب سرمایه گذار برای توسعه شهرستان های مختلف گفت: اقدامات فرهنگی مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری با همکاری و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در 2 سال اخیر صورت گرفته تا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به جایگاه واقعی خود به عنوان تنها متولی قانونی هدایت و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی برسد.
به گزارش ایرنا در این دیدار در خصوص راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تبادل نظر شد.
آذربایجان غربی که به علت جنگ تحمیلی و بروز ناامنی ها از کاروان جذب سرمایه های داخلی و خارجی عقب مانده است، در سال های اخیر با تدبیر دولت تدبیر و امید جذب سرمایه گذاری ها را در دستور کار قرار داده و چندین طرح نیز در این خصوص راه اندازی شده است.
برای این کار، مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی با مدیریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی راه اندازی شده است.
در این مرکز نمایندگان دستگاه های مرتبط حضور دارند تا زمینه کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری فراهم شود.