اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان
ناجا از شماره گذاری کدام خودروها جلوگیری می کند؟
 سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور که امروز(چهارشنبه) در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: ملاک پلیس رضایتمندی مردم از افزایش خدمت‌رسانی، امنیت و سرعت عملش است و خوشبختانه در نظرسنجی اخیری که توسط سازمان‌های بیرونی ناجا انجام شد؛ رضایتمندی شهروندان در شش ماهه امسال چهار درصد افزایش پیدا کرده است. در همین رتبه‌بندی اعتماد مردمی به ناجا از رتبه دهم در سال گذشته به رتبه چهارم رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه نباید به این رتبه اکتفا کنیم، گفت: تنها ارتقای کشف مهم نیست، اگرچه ارتقای کشف وظیفه ماست، ما باید کاری کنیم که ریشه جرم خشک شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای بهبود کیفیت خودروها در مبارزه با سرقت انجام داده‌ایم که این باعث کاهش وقوع جرم و افزایش قدرت کشف می‌شود. می‌توان گفت که بیش از 95 درصد سرقت خودروها در کشور کشف می‌شود.

سردار اشتری تصریح کرد: ارایه مشاوره به سازمان‌های دیگر و ارتقای آمادگی و کشف دو مسوولیت پلیس آگاهی است که باید ادامه داشته باشد. در مجموع سرقت‌هایی که در کشور انجام می‌شد؛ پنج درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی بیعت مجددی بود که بین مردم و رهبری ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در همایش روسای آگاهی سراسر کشور عملکرد پلیس آگاهی را بررسی کردیم و با توجه به گزارشات رسیده رشد قابل قبول و خوبی داشتیم.

سردار اشتری ادامه داد: در بحث سرقت ۵. ۴ درصد کاهش داشتیم و همچنین در بحث کشفیات ۸ درصد افزایش آماری داشتیم. با آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی سعی داریم، آمار سرقت را کاهش دهیم. امیدواریم با عزمی جدی و همکاری همه دستگاه‌ها شاهد کاهش این مسئله باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حوزه قاچاق از ابتدای سال جاری ۴۳ درصد کاهش آماری داشتیم و امیدواریم با کمک مسئولان و همکارانمان اقدامات در خصوص کشفیات افزایش یابد.

سردار اشتری در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری گفت: در مورد پرونده زمین‌خواری تاکید بسیاری داریم. ماموران نیروی انتظامی توانستند؛ هزار پرونده زمین‌خواری را تشکیل دهند که در بین آن‌ها پرونده‌های بزرگ هم وجود دارد و با تشکیل پرونده‌ها مجرمان را به قوه قضائیه تحویل می‌دهیم.

وی در خصوص برخورد با جرائم خشن ادامه داد: در سال جاری بیش از ۹۵ درصد از جرائم خشن در کشور کشف شد و همچنین ۹۹ درصد از پرونده‌های قتل که در سال جاری و سال ‌های گذشته رخ داده بود کشف شد.

سردار اشتری افزود: برخورد با جرائم سازمان‌یافته و باندی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد که سعی می‌کنیم به سرعت با آن‌ها برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تذکر و برخورد با خودروساز‌ها گفت: مکاتباتی با تولیدکنندگان خودرو در خصوص ایمن‌سازی خودرو‌ها انجام دادیم. در صورتی که خودرو‌ها نسبت به گذشته ایمن‌تر نشوند؛ جور دیگری رفتار خواهیم کرد و مانع از تولید خودرو و همچنین پلاک‌گذاری خواهیم شد. آن‌ها باید این نقص‌ها را جبران کنند.

وی افزود: در مورد سرقت‌های مسلحانه در سال جاری نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشتیم.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از اقداماتی که در نیروی انتظامی آغاز کرده‌ایم؛ سامانه اموال است که با کمک مردم و مسئولین سعی داریم برای اجناس یک شناسنامه تشکیل دهیم و در صورتی که این اموال سرقت شده‌اند به سرعت بتوانیم به مالباختگان بازگردانیم. یکی از مشکلات ما عدم سرعت و بازگرداندن اموال به مالباختگان است.