طی 2 سال گذشته؛
275 نفر در سواحل شمالی کشور غرق شدند/ مازندران با بیشترین آمار قربانیان
علیرضا مغیثی در جلسه هماهنگی و تبادل نظر در زمینه تدوین برنامه جامع پیشگیری از موارد غرق شدگی دریای خزر در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت افزود: در دو سال گذشته، 710 نفر در سواحل شمالی کشور دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد، 275 نفر فوت کرده اند.

رئیس اداره حوادث و سوانح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مازندران بیشترین آمار غرق شدگی و فوتی‌های ناشی از آن را دارد، تصریح کرد: در دو سال گذشته ، 512 نفر در مازندران دچار غرق شدگی شدند که 173 نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد فوت شده، 147 نفر در سال 93 و 128 نفر در سال 94 بوده اند.

40+درصد+جانباختگان+حوادث+رانندگی+روستایی+هستند

مغیثی خاطر نشان کرد: در این مدت 84 نفر در گیلان و 18 نفر در گلستان به دلیل غرق شدگی جانشان را از دست دادند.

وی  با بیان این که 89 درصد از غرق شدگان مرد و 11 درصد زن بوده اند، اظهار داشت: 88 درصد از غرقی ها در سواحل شمالی کشور مربوط به خارج از طرح های سالم سازی دریاست.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال کاهش موارد غرق شدگی است.

علی داوودی با بیان اینکه دسترسی مردم به سواحل زیاد است، تصریح کرد: غرق شدگی تنها در فصل تابستان یا بهار اتفاق نمی افتد بلکه حتی در فصل زمستان نیز غرق شدگی ناشی از ماهیگیری و برخورد قایق های کوچک را داریم

وی افزود: ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از غرق شدگی از تاکیدات وزارت بهداشت است بنابراین آموزش داوطلبان، خانواده ، بهورزان و همه قشرها بایستی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم آمار غرق شدگی را کاهش دهیم.

داوودی خاطر نشان کرد: پیشگیری از غرق‌شدگی هزینه‌های نظام سلامت را کاهش می‌دهد، بنابر این برنامه ریزی در این رابطه حائز اهمیت است.

وی همکاری رسانه ها و سازمان های بین بخشی را برای کاهش آمار غرق شدگی مهم دانست و اظهار کرد: با همکاری و تعامل می توانیم شاهد کاهش آمار غرق شدگی در سواحل شمالی کشور باشیم.