افتخاری: دیدار با السد فینالی زودرس است
سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال در محل تمرین این تیم حاضر شد و با خبرنگاران صحبت کرد.

وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما در اولین مصاف باید به دیدار تیم السد قطر برویم که بازی سختی است و به نوعی فینال زودرس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم تیم السد را شکست دهیم بازی در مرحله بعدی برای‌مان راحت‌تر است و می‌توانیم با قدرت بیشتری کار را ادامه دهیم. سیاست وزارت ورزش بر این است که از تیم‌های ایرانی در آسیا حمایت کند تا بتوانند در نتیجه‌گیری موفق‌تر باشند. ما به تیم‌مان اطمینان داریم و اعتقاد داریم که هر وقت بازی استقلال گرفته همه از آن لذت برده‌اند. البته اشتباهات هم بوده که منصوریان آن‌ها را متوجه شده و تلاش می‌کند تا کار بهتر شود.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوالی درباره جلسه روز گذشته هیات مدیره این باشگاه گفت: ماحصل جلسه این بود که اعضای هیات مدیره اگر نظری دارند از طریق مدیرعامل این مسئله فنی را مطرح کنند. من خودم نکاتی را که دوستان به من گفتند را یادداشت کردم و در جلسه‌ای که امروز با منصوریان داشتم آن‌ها را مطرح کردم و قرار شد که این مطلب را پیگیری کنند. هیات مدیره حق دارد نظرش را بگوید و نمی‌توانیم بگوییم که صحبت نکنند. همه صحبت‌ها از سر دلسوزی است ولی این حرف‌ها باید رودررو مطرح شود تا سوء استفاده نشود. به آقای زمانی گفتم که صحبت‌هایش درست یا غلط به نفع تیم نبود چون بهره‌برداری جهت تخریب تیم از آن صورت گرفت. خود آقای زمانی هم گفت که دیگر صحبت نمی‌کند. همه هم و غم هیات مدیره و وزیر محترم این است که استقلال تیم جوانی است و می‌تواند در آسیا موفق شود. خود آقای وزیر در این زمینه به ما قول حمایت دادند. ما تلاش می‌کنیم تا در نیم فصل تیم خوبی را آماده کنیم. امروز با منصوریان جلسه داشتم ولی لیست استقلال هنوز مشخص نشده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا معینی از جلسه هیات مدیره استقلال با ناراحتی بیرون آمد گفت: به هر حال  ایشان انتظاراتش از تیم مثل هواداران بالاست و می‌خواهد تیم بهتر نتیجه بگیرد. یک بحثی هم راجع به جریمه‌ها داشت که من گفتم در حال حاضر وقتش نیست. ما سه بازی مهم داریم که امتیازش مهم است. باید از تیم حمایت کنیم و نباید ذهن بازیکنان را درگیر کنیم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد استقلال مطابق انتظارها عمل نکرده گفت: نمی‌گویم ایده‌آل بوده‌ایم ولی از وقتی که من آمده‌ام جز بازی با تراکتور در بقیه بازی‌ها قابل قبول ظاهر شده‌ایم. هواداران صبور باشند. تیم برای بهتر شدن زمان می‌خواهد. خود بازیکنان ضعف‌شان را پیدا کرده‌اند و با تمرین بیشتر مشکل حل می‌شود. در ضمن ما منتظر نظر منصوریان جهت تقویت تیم هستیم.

وی در واکنش به پرسشی درباره پرداختی‌های استقلال عنوان کرد: چند بازیکن پول نگرفته بودند که چک‌هایشان آماده بود ولی حساب باشگاه توسط سازمان مالیاتی خالی شد. ما هم در این زمینه مقصر بودیم. در کل عمده بازیکنان پول‌شان را گرفته‌اند.

مدیرعامل استقلال در پایان و در واکنش به سوالی درباره وضعیت آکادمی این تیم گفت: بهتر است صحبت‌های ورمزیار را هم گوش کنید. آقای اکبرپور یک طرفه حرف زده و به نظرم باید آقای ورمزیار جواب دهد. من برای تحول آکادمی و کمپ استقلال برنامه دارم ولی تحولات وزارت ورزش ترمز این مسئله را کشید و به زودی کار را آغاز خواهم کرد. من از شرایط کمپ و آکادمی راضی نیستم. ان‌شاءالله برنامه خوبی برای این مسئله دارم. الان هم دین محمدی جای اکبرپور آمده که بازیکن ملی و استقلال بوده است. او را آوردیم تا دیگر حرف پشتش نباشد. بسیاری از افرادی که در کمپ کار می‌کنند از گذشته آن‌جا بوده‌اند و من برنامه تغییرات بزرگی در آنجا دارم. یک سری گزارش‌هایی هم به من داده شده که آن‌ها را به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ام. مثلا برخی قراردادها در پایه بدون اطلاع من ثبت شده که آن‌ها را بررسی خواهم کرد و مشخصا اینجا تخلفی صورت گرفته است که در حال رسیدگی به آن هستیم.