همزمان با چهارمین سالروز درگذشت معلم شعر انقلاب
برگزاری مراسم بزرگداشت خلیل عمرانی در حوزه هنری

به گزارش قلم نیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری همزمان با چهارمین سالروز درگذشت خلیل عمرانی، معلم شعر انقلاب و شاعر آئینی كشور، ساعت 15 چهارشنبه 24 آذر ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری از مقام ادبی و آموزشی این شاعر تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

این مراسم با حضور شاعران و دوستان و شاگردان آن مرحوم همراه خواهد بود و حضار خاطرات خود را از مرحوم خلیل عمرانی بیان می‌كنند.

خلیل عمرانی (زاده ۱۳۴۳، روستای لمبدان، شهرستان دیر - درگذشته ۱۳۹۱، تهران) شاعر آیینی از اهالی بندر دیر استان بوشهر بود.

عمرانی شاعری را از سال ۱۳۵۷ بطور جدی‌تر پی گرفت. تخلص شعری وی پژمان دیری بود. وی كارشناس ارشد و دبیر ادبیات فارسی و كارشناس ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در پرورش استعداد ادبی جوانان در وطن خود،استان یزد و تهران بود.

وی در پست‌های مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسئول آفرینش‌های ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور و معاونت فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فعالیت داشته‌ است.  از میان دوستان شاعر خود، با محمدجواد محبت و سید فضل الله طباطبایی ندوشن (امید) و نصرالله مردانی انسی دیرینه داشت.

او بنیانگزار انجمن ادبی نسل مروارید و نیز انتشاراتی به همین نام (انتشارات نسل مروارید ) بود.

عمرانی در آذر سال ۱۳۹۱ و در سن ۴۸ سالگی به علت سكته مغزی درگذشت.

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم بزرگداشت این شاعر انقلاب می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند.