انتقاد از رفتار عجیب صداوسیما در این روزها
احمد مازنی - عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی - در روزنامه «اعتماد» نوشته است: سه اتفاق مهم در سه روز گذشته رخ داد. اما عملكرد رسانه ملی در اطلاع‌رسانی و همراهی با این سه اتفاق سؤال‌برانگیز و تأسف‌آور بود. اول رحلت عالم و مجتهد بزرگ آیت‌الله موسوی اردبیلی كه رئیس‌جمهور به عنوان دومین مقام عالی كشور برای آن عزای عمومی اعلام كرد.

با این همه در دو روز پنجشنبه و جمعه كه به مناسبت درگذشت ایشان عزای عمومی اعلام شده بود فضای حاكم بر برنامه‌ها و اخبار صدا و سیما هیچ نشانه‌ای از عزادار بودن را در خود نداشت كه این بی‌توجهی تأمل‌بر‌انگیز است. علاوه بر این صداوسیما در رابطه با انفجار در حله عراق و شهادت ده‌ها نفر از هموطنانمان و همین‌طور حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان و كشته‌شدن نزدیك به ٤٠ نفر دیگر از آنها باز هم آن‌طور كه باید به این دو موضوع نپرداخت و جای این خبرها در راس اخبار رسانه ملی و در گزارش‌های به موقع و لحظه‌ای خالی بود.

هرچند در رابطه با رحلت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی دو روز گذشته خبرهایی از تشییع جنازه ایشان پخش شد اما جا داشت تا رسانه ملی در برنامه‌هایی مبسوط به ابعاد مختلف زندگی این یار دیرین امام بپردازد. شخصیت، آثار و نقش بی‌بدیل ایشان در مبارزات حق طلبانه ایران قبل از پیروزی انقلاب، حضور ایشان در سال ٥٧ به عنوان یكی از معدود افرادی كه در كنار امام در رهبری انقلاب نقش موثری داشتند و همچنین نقش ایشان در تاسیس نهادهای انقلابی از جمله تاسیس نهاد قضایی، حزب جمهوری و نهاد ائمه‌جمعه (ایشان با حكم امام از ائمه جمعه تهران بودند)، تاسیس مدارس و دانشگاه مفید و تربیت شاگردان ارزشمند و... همه جنبه‌هایی از ایشان بود كه صدا و سیما می‌توانست بیشتر به آنها بپردازد.

انتظار می‌رفت در ٤٨ ساعتی كه رییس‌جمهور به عنوان مقام دوم كشور عزای عمومی اعلام كردند نشانه‌ای از این امر در برنامه‌ها محسوس باشد كه این‌گونه نبود. حتما از مسوولان صدا و سیما می‌پرسیم كه چرا چنین قصوری صورت گرفته است. طبیعی است كه افكار عمومی دچار این شبهه می‌شوند كه چطور در مسائل كوچك‌تر گاهی صدا و سیما همه شبكه‌ها را درگیر می‌كند اما در مسائل وطنی مانند رحلت آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی یا حادثه‌های عراق و سمنان واكنش مناسبی صورت نمی‌گیرد.

این امر این شائبه را ایجاد می‌كند كه شاید رویكردهای سیاسی در صداوسیما بی‌تاثیر نبوده است. البته برداشت بنده این است كه غفلت و سوءمدیریت در صدا و سیما چنین وضعی را موجب شده و ریاست سازمان و مسئولان آن باید در قبال این وضع پاسخگو باشند.