مناطق کوهستانی همچنان بدون‌برق
برق ۹۷درصد شمالی‌ها وصل شد

کیوان فرحزاد، مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در خصوص ‌آخرین وضعیت برق این استان گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۰ اکیپ با همکاری شرکتهای توزیع همجوار استان برای اتصال مجدد برق استان مازندران اعزام شدند که بر اساس اقدامات صورت گرفته تا کنون مشکل قطع برق ۹۷ درصد استان برطرف شده است.

وی عمده‌ترین دلیل قطع برق در غرب استان مازنداران را شکسته‌ شدن درختان و آسیب‌ دیدن شبکه انتقال و توزیع دانست و افزود: در ابتدای بارش‌ها شاهد ۵۰ مگابایت خاموشی بودیم که تا ساعت ۲۳ دیشب بیش از ۹۰ درصد مناطق برق دار شده‌اند.

او مابقی مسیرهایی که هنوز مشکل برق دارند را مربوط به مناطق کوهستانی اعلام و اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز آماده برق رسانی به این مناطق هستیم، اما با توجه به این که این مناطق صعب العبور هستند، برق‌رسانی با مشکل روبرو است، اما باز هم تمام تلاش ما برق‌دار شدن تمام مناطق غرب استان مازنداران  است.

همچنین حمیدرضا حکمت، مدیر روابط عمومی  شرکت توزیع برق استان گیلان در خصوص آخرین وضعیت برق این استان گفت: در این استان شش شهر دچار قطعی برق شدند که در حال حاضر مشکل برق این مناطق به طور کامل برطرف شده است.

وی تصریح  کرد: علی رغم وجود بارش شدید در فومن، صومعه‌سرا و شفت امروز هیچ مشکلی در زمینه تامین برق وجود نداشت و تنها در برخی نقاط که صعب العبور و عمدا مناطق ییلاقی هستند، مشکل نبود برق وجود دارد.

به گفته او در حال حاضر ۲۵ اکیپ آماده برای برق‌رسانی به این مناطق آماده هستند و به محض اعلام گزارش به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده بارش ‌ها در مناطق رشت، امام زاده هاشم، رستم‌آباد، صومعه‌سرا، فومن وشفت بوده است گفت: عامل اصلی قطع برق شکسته‌شدن درختان بوده است، به طوری که می‌توان گفت ۷۰ درصد قطع برق  استان ناشی از سقوط درختان بوده است.