چند خبر فرهنگی؛
نکوداشت پژوهشگر ادبیات فولکور ایران برگزار می شود
به گزارش روز یکشنبه از خانه کتاب، در این مراسم کتاب «20 مقاله در باب چاپ سنگی» نوشته محمدجواد احمدی نیا کارشناس ارشد پژوهش هنر رونمایی می شود. 
مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب، رکسانا زنهاری شاگرد پروفسور اولریش مارزلف و علی بوذری پژوهشگر حوزه هنرهای تجسمی به عنوان سخنران در این نشست حضور دارند.
پروفسور اولریش مارزلف تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز و سپس در رشته شرق شناسی از دانشگاه کلن آلمان دکترای خود را اخذ کرد.
آخرین اثر او که پژوهشی سترگ به حساب می آید، «دایره المعارف قصه» است که در 14 جلد در آکادمی علوم دانشگاه گوتینگن آلمان به چاپ رسیده است.
افزون بر این، تحقیق روی کتاب های مصور چاپ سنگی فارسی و با محتوای داستانی کتاب«تصویرسازی در چاپ های سنگی ایران» و قصه هزار و یک شب، کتاب «دایره المعارف هزار و یک شب»، بخش دیگری از کارهای او است.
نکوداشت پروفسور اولریش مارزلف روز شنبه 8 اسفند ماه جاری ساعت 16 تا 18 در سرای کتاب موسسه خانه کتاب به آدرس خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و خیابان برادران مظفر جنوبی، برگزار می شود.

** بدرود اومبرتو اکو!
در ساعات پایانی روز جمعه 19 فوریه 2016، برابر با سی ام بهمن ماه 94، اومبرتو اکو، نویسنده، ادیب و فیلسوف ایتالیایی شعله فروزان عمرش پایان یافت.
به فاصله کوتاهی تمام خبرگزاری های جهان درگذشت او را در صدر اخبار خود قرار دادند، اهمیت او برای چیست؟ 
اومبرتو اکو را همراه با غلامرضا امامی دوست و مترجم آثار او بهتر بشناسیم.
بزرگداشت این نویسنده نامدار، روز دوشنبه سوم اسفندماه از ساعت 17 تا 19 در خانه کتاب نشر دف به همراه دوستداران آثارش و با سخنرانی غلامرضا امامی برگزار می شود.
نشانی: پُل سیدخندان، حد فاصل شریعتی تا سهروردی

** نشست انسان پس از دنیا از دیدگاه علامه طباطبائی (ره) 
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، بیستمین نشست «انسان پس از دنیا (معاد) از دیدگاه علامه طباطبائی (ره)» با تدریس محمدحسین رحیمی از ساعت ۳۰: ۱۴ تا ۳۰: ۱۶در سالن همایش ساختمان آرشیو ملی به نشانی، بلوار میرداماد، نرسیده به میدان مادر، انتهای خیابان شهید حصاری، ساختمان آرشیو ملی برگزار می شود. 
شرکت عموم علاقه مندان در این نشست آزاد است. 

** مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر یار و یادگار تمدید شد 
مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره شعر یار و یادگار تا پنجم اسفندماه تمدید شد. 
نهمین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار با هدف ترویج و اعتلای اندیشه ها وارائه تصویری نو، پویا، روزآمد و کارآمد در جهت استفاده نسل های جوان و نوجوان انقلاب با هدف گیری روایت هایی شاعرانه و عارفانه از رهیافت های دینی و عرفانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده است. 
امام خمینی (ره) و عاشورا، اهل بیت، انتظار، مقاومت و بیداری اسلامی، اراده مردم، تحجر، آزاداندیشی، مستضعفان، ساده زیستی، جهان معاصر، راه امام (ره) و همچنین بخش ویژه تکریم یادگاران امام (ره)، شهید حاج سید مصطفی خمینی و مرحوم حاج سید احمد خمینی از دیگر موضوعات مورد توجه در این جشنواره است. 
تاکنون 500 شاعر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند و داوری آثار از دهم تا پانزدهم اسفند ماه انجام می شود و مراسم اختتامیه آن نیز روز نوزدهم اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.