رای قاضی جنجالی صادر شد


مصطفی ترک‌همدانی  با اعلام صدور حکم پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی گفت: رای در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت صادر شده و هنوز منتظر ابلاغ آن هستیم.

وکیل‌ مدافع جمعی از کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی با اظهار بی‌اطلاعی از جزییات رای این پرونده گفت: احتمالا تا ۴ یا ۵ روز آینده این رای ابلاغ می‌شود.

چهار جلسه برای رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در شعبه ۱۰۵۷ ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری و به صورت غیرعلنی برگزار شده است که جلسه نخست دادگاه مرتضوی در موضوع تامین اجتماعی، ۲۵ آبان ماه سال گذشته برگزار شد و جلسه پایانی آن ۱۴ شهریوماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شده است. مرتضوی در جلسه پایانی که بحث انتقال اموال سازمان به بابک زنجانی مطرح شده بود، گفت: در خصوص تفاهم‌نامه با بابک زنجانی هم گفته شده که هیچ فروشی انجام نشده است و هیچ تخلفی از سوی ما صورت نگرفته است. تفاهم‌نامه در مرحله دادرسی منع پیگرد خورد و کارشناس دادگستری در مورد موارد نظر داده که هیچ تخلفی از سوی مدیرعامل صورت نگرفته است و هیچ خسارتی به سازمان وارد نشده است و هیچ شرکتی هم به فروش نرسیده و منتقل نشده است و ما هم قبول داریم.

ترک‌همدانی پیش از این با بیان این موضوع که فقط یک اختلاف‌نظر با ریاست دادگاه وجود داشت که درباره تفهیم اتهام اعمال مجرمانه‌ای است که در وصف اتهامی تصرف غیرقانونی مدنظر ریاست دادگاه بود، اعلام کرده بود که دادگاه می‌تواند آن موضوع را به عنوان مجرمانه اختلاس تلقی کند.