قالیباف: شکایتی از یاشار سلطانی نکردم


جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با شهردار تهران و معاونان او، دیروز در مجلس برگزار شد.

مجمع نمایندگان تهران، پیش از این جلسات مشابهی با استاندار و همین طور شورای شهر تهران برگزار کرده بود و در جلسه با شورای شهری ها، صحبت از املاک نجومی و بازداشت یاشار سلطانی هم به میان آمده بود. اما اینها حاشیه بود و اصل بحث بر سر تخلفات و سوءمدیریت های شهرداری تهران و نبود نظارت کافی شورای شهر بود. حالا در جلسه دیروز، خود شهردار در مقابل نمایندگان تهران نشسته بود تا به نقدهای آنها پاسخ دهد. نمایندگانی که بسیاری از آنها البته پیگیر تحقیق وتفحص از شهرداری هم هستند.

شهردار شکایت از یاشار سلطانی را تکذیب کرد

شاید مهم ترین حاشیه جلسه دیروز، اتفاقی باشد که در پایان جلسه به وقوع پیوست. درحالی که بازداشت سردبیر معماری نیوز همچنان از سوی جناح های مختلف سیاسی مورد انتقاد است و نشانه فشار بر منتقدان شهردار تهران تلقی می شود، طرح این موضوع در جلسه نمایندگان با قالیباف، قابل انتظار بود. اما پاسخ قالیباف، عجیب و جدید است.

 سیدفرید موسوی، نماینده تهران، دراین باره گفته: «در پایان جلسه به همراه خانم مافی با آقای قالیباف درباره نحوه برخورد نادرست برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران با یاشار سلطانی، مدیرمسئول سایت معماری نیوز و شکایت از این خبرنگار صحبت کردیم. پس از بیان نکات مختلف دراین باره و انتقال برخی نگرانی های جامعه مطبوعاتی کشور به شهردار تهران، آقای قالیباف با صدای بلند در جمع نمایندگان تهران اعلام کرد نه خودش و نه شهرداری تهران هیچ گونه شکایتی از یاشار سلطانی نکرده است».