مدیرمسوول روزنامه اعلام کرد؛
پایان حکم 6 ماه تعطیلی روزنامه «بهار»

منصور قنواتی گفت: اواسط دی ماه سال 94 دادستانی تهران به عنوان مدعی العموم به دلیل چاپ یک مقاله سیاسی علیه دلواپسان در روزنامه به اتهام تبلیغ علیه نظام، حکم توقیف روزنامه را صادر کرد و پس از حدود 6 ماه در تیرماه سال جاری پرونده اتهامی روزنامه در شعبه ششم دادگاه کیفری تهران با حضور هیات منصفه برگزار و قاضی دادگاه یک هفته پس از ختم جلسه دادرسی و نظر هیات منصفه حکم خود را صادر کرد.

قنواتی اضافه کرد: برطبق حکم صادره و به استناد به ماده 35 قانون مطبوعات، روزنامه بهار به 6 ماه تعطیلی از زمان توقیف محکوم شد.

مدیرمسوول بهار افزود: این حکم پس از پایان فرصت تجدیدنظرخواهی اخیرا به دایره اجرائیات دادسرا ارسال شده و عملا روزنامه بهار دوره محکومیت تعطیلی 6ماهه خود را سپری کرده است. وی در مورد تاریخ شروع مجدد انتشار بهار گفت: به دلیل مشکلات عدیده‌ای که در دوره 3 ماهه انتشار سال گذشته با آن دست به گریبان بودیم و زیان سنگین وارده مالی به دلیل توقیف یکباره و همچنین اقتصاد نامناسب کنونی مطبوعات، در حال ارزیابی شرایط برای نحوه انتشار روزنامه می‌باشیم ضمن اینکه طبق قانون ما باید تا 3-2 ماه آینده حتما به انتشار روزنامه اقدام کنیم تا شامل ماده 16 قانون مطبوعات نشویم. طبق این ماده نشریات باید در یک فرصت 6 ماهه انتشار خود را شروع کنند.

قنواتی در خاتمه گفت: با توجه به حساسیت‌های فراوانی که توسط دستگاه قضایی روی رسانه‌های اصلاح‌طلب خصوصا روزنامه بهار وجود دارد برخی از دوستان معتقدند فقط در صورتی می‌توانیم به استمرار انتشار روزنامه در دوره جدید مطمئن باشیم که در حوزه غیرسیاسی مثلا اقتصادی و اجتماعی فعالیت کنیم. به همین دلیل در حال ارزیابی شرایط و فضای رسانه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی می‌باشیم.