درمان افتادگی پوست صورت


افتادگی صورت و شل شدن پوست عضلات و ساختمان های عمقی صورت به تدریج از 25 سالگی رخ می دهد و خود را با ظاهر شدن خط خنده، خط کنار چانه و به تدریج آویزان شدن پوست در کناره های فک پایین نشان می دهد. این امر باعث تبدیل چهره از حالت V به U یا تبدیل چهره از حالت مثلثی به بیضی شکل می شود.

بهترین درمان برای حالت شل شدگی پوست صورت، محکم کردن ساختمان های عمقی صورت با استفاده از یک داربست استوار است که اثر بالای لیفت دارد و چه بهتر که هرچه زودتر با آشکار شدن اولین نشانه های افتادگی صورت، این اقدام صورت گیرد و هر از گاهی این اسکلت تقویت شود که با استفاده از نخ‌های لیفت این امر ممکن است.

نخ های لیفت، نخ‌های قابل جذب و دارای خارها در جهات مختلف هستند که درون بافت زیر جلدی فرو رفته و گیر می کنند و با کشش وارد شده توسط پزشک و قرار گرفتن در مکان مناسب، بافت را رو به بالا می کشند و ظاهر زیبا و مطلوبی را ایجاد می کنند. البته این تنها اولین نتیجه حاصل از لیفت با نخ است. به تدریج این نخ ها جذب پوست شده و فیبروز ( بافت ترمیمی) حاصله موجب بیشتر شدن تاثیر لیفت نخ می شود. البته باید به این تاثیرات، خون‌رسانی بهتر پوست و روشن ترشدن و سفت تر شدن پوست و رفع چروک های سطحی را نیز اضافه کرد.


لیفت با نخ، برای چه کسانی قابل انجام است ؟
تقریبا تمام افراد با ظاهر شدن آثار افتادگی پوست از 25 سال تا پایان عمر می توانند لیفت با نخ را انجام دهند. صرفا افراد با اختلالات انعقادی یا مصرف وارفارین یا افرادی که سابقه تزریق ژل پاژ (دایمی) داشته اند، نمی توانند این کار را انجام دهند.


نکته :
در صورت هر گونه سابقه تبخال مصرف داروی پیشگیری با نظر پزشکتان از 48 ساعت قبل از لیفت با نخ الزامی است .

انجام لیفت با نخ بسیار راحت و با بی حسی موضعی در مدت حدود یک ساعت در مطب قابل انجام است. پس از لیفت با نخ باید تا دو هفته از فشار آوردن به محل های لیفت خودداری شود. نتایج لیفت نخ بلافاصله پس از کار قابل رویت است و هر روز بهتر قابل مشاهده خواهد بود. سه ماه پس از لیفت نتایج کاملا واضح است و طی هشت ماه پس از لیفت به حداکثر می رسد و تا حدود یک و نیم تا دو سال باقی می ماند.

برخی افراد با افتادگی خیلی شدید نیاز به یک ترمیم در حدود سه ماه پس از لیفت اولیه دارند که با کار گذاشتن یکی دو نخ در هر طرف لیفت بسیار بهتر و نتایج بسیار ماندگارتری خواهند داشت. لیفت با جراحی معمولا در سنین بالای 60 سال توصیه می شود؛ در حالی که لیفت با نخ از سنین بسیار کم ( بالای 25) قابل انجام است و قابلیت تکرار نیز دارد. به طور خلاصه می توان گفت لیفت با نخ بهترین درمان افتادگی صورت در افرادی است که سنین پایین دارند یا تمایلی جهت انجام جراحی لیفت ندارند.

منبع: روزنامه نسل فردا