تولید جنگنده اف 16 آمریکا در هند
مدیر توسعه تجاری جنگنده های اف 16 روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو با بیان این مطلب افزود:به هند برای انتقال تنها خط تولید جدیدترین نسل از جنگنده های اف 16 از تگزاس به هند برای پاسخگویی به نیاز این کشور و دیگر کشورها پیشنهاد داده شده است . 

'راندال ال هووارد'،اظهار کرد این خط تولید می تواند نیازهای هند و دیگر کشورها را به این نوع جنگنده تامین کند. 

مدیر توسعه تجاری جنگنده های اف 16 با استثنائی خواندن پیشنهاد این شرکت به هند اظهار کرد تولید این جنگنده ها در هند باید همراه با بکارگیری این هواپیماها درنیروی هوایی این کشور باشد. 

وی درخصوص فروش جنگنده اف 16 به پاکستان و اعتراض هند اظهار کرد این موضوع باید میان دولت های هند و امریکا حل شود. 

'مانوهر پاریکار' وزیر دفاع هند چندی پیش گفت برای استحکام بخشیدن به نیروی هوایی این کشور باید دستکم یک نوع هواپیمای دیگر انتخاب شود. 

'لاکهید مارتین' شرکت تولید کننده اف 16 امریکا که تاکنون چهار هزار و و 588 فروند از این نوع جنگنده ها را درجهان به فروش رسانده با رقبای بزرگی مانند شرکت های بوئینگ، داسالت ( رافائل) و ساب سوئیس روبرو است. 

تمام شرکت های رقیب علاقه مند به ایجاد خط تولید این نوع جنگنده ها در هند هستند. 

اگرچه هند و فرانسه در حال نزدیک شدن به امضای توافق خرید 36 فروند جنگنده رافائل به ارزش 7.8 میلیارد یورو هستند اما وزارت دفاع هند بر این باور است که تنها 36 فروند جنگنده رافائل نمی تواند نیاز های هوایی هند را برطرف کند. 

نیروی هوایی هند دارای 33 اسکادران هواپیما های جنگنده است که از این میان 11 فروند جنگنده میگ 21 و میگ 27 این کشور قدیمی است و به زودی از خدمت در نیروی هوایی هند خارج می شود. 

هند که به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است در نظر دارد بر اساس سیاست' ساخت هند' وابستگی به واردات نظامی را کاهش دهد و تجهیزات نظامی بیشتری را در هند تولید کند.