شوهرکشی پس از 20 سال زندگی مشترک

روز گذشته پليس شیراز در جريان مرگ مردی میانسال در يكي از محله هاي شهر قرار گرفت. تحقيقات اوليه حاكي از آن بود كه همسر اين مرد نخستين كسي بوده كه با جسد همسرش رو به رو شده و پليس را خبر كرده است. این زن تحت بازجويي قرار گرفت و مدعي شد که فردی پس از ورود به منزلشان همسرش را به قتل رسانده است.

درحاليكه این زن مدعي بود همسرش از سوی فرد دیگری به قتل رسیده، پرونده با عنوان مرگ مشكوك نزد درخشان بازپرس دادسرای جنایی شیراز ارسال و رسيدگي به آن شروع شد. همزمان جسد قرباني نيز به پزشكي قانوني منتقل شد تا بررسيهاي تخصصي راز مرگ این مرد را فاش كند.

چند ساعت بعد
ساعت ها از اين جنایت گذشت تا اينكه پرونده براي ادامه رسيدگي در اختيار بازپرس جنايي قرار گرفت. وي با توجه به ادعاهاي همسر قرباني از پزشكي قانوني خواست مشخص كند علت دقیق مرگ چه بوده است.

نتيجه پزشكي قانوني مشخص كرد كه قربانی به دلیل اصابت جسم سخت به سرش جان خود را از دست داده است از این رو تحقیقات پیرامون این موضوع متمرکز شد.

رازي كه فاش شد
با اين گزارش، قاضي پرونده همسر قرباني را به دادسرا احضار كرد تا بار ديگر از وي تحقيق كند. آنچه از نظر قاضي عجيب بهنظر ميرسيد، اينبود كه چطور مردی وارد منزل آنها شده و باعث مرگ مرد میانسال شده و کسی مقاومتی برای این قتل نکرده است. وقتي زن در دادسرا حاضر شد، قاضي پرونده از او درخصوص قتل پرسيد و وی توضيح داد كه مردی پس از ورود به منزلشان با یک میله آهنی همسرش را به قتل رسانده است.

در چنين شرايطي قاضي مطمئن شد كه اگر حرفهاي این زن درست باشد، ميبايست سرنخی از آن مرد در اختیار ماموران قرار می داد و به همين دليل دستور بازداشت زن میانسال را صادر كرد و او به اداره آگاهي منتقل شد. پس از چند ساعت بازجويي در نهايت وی كه چارهاي جز بيان حقيقت نداشت لب به بيان حقيقت گشود و به قتل همسرش اعتراف كرد. او گفت: از ازدواج من و همسرم 20 سال می گذشت در این مدت به شدت با هم اختلاف داشتیم.

تا جايي كه چندبار كارمان به درگيري و ضرب و شتم كشيده شده بود. روز حادثه، بار دیگر با هم درگیر شدیم، من هم با میله آهنی ضربه ای به سرش زدم غرق در خون روی زمین افتاد. پس از اطمینان از مرگش موضوع را به پلیس گزارش داده و مدعی شدم که فردی با ورود به منزلمان همسرم را به قتل رسانده است.

متهم پرونده به قتل همسرش اعتراف كرد از این رو برای وی قرار بازداشت موقت صار شد.