مهلت یک هفته‌ای برای تکمیل پرونده «کیارستمی»
به یاد عباس کیارستمی

 کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی از ساعت هفت امروز با حضور دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر علیرضا زالی، رییس کل و دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از روسای انجمن‌های علمی _ تخصصی گروه پزشکی برگزار شد.

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت درباره محتوای جلسه امروز به ایسنا گفت: با توجه به اهمیت این پرونده، به دستور وزیر بهداشت، پرونده با قید فوریت به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد. بر این اساس مسوول و پیگیر مستقیم این پرونده، سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: بر همین اساس سازمان نظام پزشکی تا کنون دو جلسه برای بررسی دقیق و کارشناسی این موضوع برگزار کرده است. امروز نیز جلسه ویژه‌ای با حضور 30 تن از اساتید برجسته پزشکی کشور و همچنین نمایندگانی از کمیسیون بهداشت مجلس، وزارت دادگستری، دادسرای ویژه جرایم پزشکی و سازمان بازرسی کل کشور در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

به گفته وی، اساتید حاضر در جلسه در چند رشته مرتبط با پرونده بودند و به تفصیل در مورد جزئیات پرونده، چهار عمل جراحی صورت گرفته، اقدامات طبی، داروها و همچنین اقدامات تشخیصی صورت گرفته، در این جلسه حدود پنج ساعته، بحث و بررسی شد.

آقاجانی گفت: نهایتا مقرر شد که نظرات مکتوب گروه‌های تخصصی حاضر در جلسه را اوایل هفته آینده دریافت کنیم. با توجه به تاکید وزیر بهداشت درباره رسیدگی به این پرونده، امیدواریم این پرونده هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد و با رعایت همه جنبه‌های قانونی و حقوق بیمار در این مورد تصمیم‌گیری قاطعی صورت گیرد.

جراحان کیارستمی به سوالات پاسخ دادند

جراحان و متخصص بیهوشی پرونده "کیارستمی" به سوالات اعضای کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی این پرونده پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن خلیلی سخنگوی، کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی تهران در خصوص جزییات جلسه تشکیل شده به منظور رسیدگی ویژه به پرونده مرحوم کیارستمی بیان کرد: این جلسه با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، نماینده سازمان بازرسی، نماینده سازمان پزشکی قانونی، نماینده منتخب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی و دادستان نظام پزشکی تهران، قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، معاون اول دادستان نظام پزشکی تهران بزرگ و همچنین 25 نفر از کارشناسان که جزو اساتید بنام و مطرح دانشگاه‌ها و مورد اعتماد جامعه هستند، تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه مذکور از ساعت 7:30 تا 12 ظهر امروز 23 تیر ماه 95 ادامه یافت، افزود: جراحان و متخصص بیهوشی پرونده مرحوم استاد کیارستمی به سوالات اعضای کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی این پرونده پاسخ دادند و مقرر شد در هفته آینده ادامه جلسات کمیسیون برگزار تا در اسرع وقت و با دقت کامل، نظریه کمیسیون اعلام شود.

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: پرونده بستری مرحوم استاد کیارستمی در بیمارستان‌هایی که در آن بستری شده بود و حتی سوابق پزشکی مرحوم قبل از بستری شدن در کمیسیون به دقت مورد بررسی قرار گرفت و سوالات و موضوعات لازم از جراحان و متخصص بیهوشی آن مرحوم پرسیده شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا هفته آینده خلاصه پرونده پزشکی فرانسه نیز توسط پزشک مشاور خانواده مرحوم استاد کیارستمی که خود از اعضای کمیسیون ویژه تخصصی رسیدگی به این پرونده است، در اختیار کمیسیون قرار گرفته تا توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.