دفاتر استانی خبرگزاری ایلنا تعطیل شد
خبرنگاران خبرگزاری کار، بیکار شدند

خبرنگاران خبرگزاری کار، بیکار شدند
دراقدامی تعجب برانگیز خبرگزاری کار ایران( ایلنا) اقدام به تعطیلی سرویس استان های خود کرد.
درشرایطی که نوک پیکان انتقادحامیان دولت به سمت تیم اطلاع رسانی رئیس جمهورنشانه رفته است،خبرگزاری ایلنا به عنوان یکی ازرسانه های حامی دولت با این اقدام صدای دولت یازدهم را در استان ها ساکت تر از همیشه کرد.
نماینده این خبرگزاری در یکی از استان های کشور ضمن انتقاد از اتخاذ چنین تصمیمی گفت:بیش از15 سال است که به عنوان خبرنگار و سرپرست این خبرگزاری در یکی از استان های کشور مشغول به تهیه و ارسال خبر و گزارش بوده ام اما شب گذشته درکمال ناباوری و تنها با یک پیامک متوجه شدم که خبرگزاری ایلنا سرویس استان های خود را تعطیل کرده است.
این خبرنگار که خود از فعالان حوزه کارگری است افزود: ماجرا از آنجا آغاز شد که شخصی غیرکارشناس به عنوان مسئول روابط عمومی و پس از آن با حفظ سمت به عنوان سرپرست سرویس استان های خبرگزاری معرفی شد.
وی افزود: نگاه تجاری این فرد به بحث تولید و ارسال خبر باعث شد تا از سوی مدیرعامل ایلنا دستورالعملی تحت عنوان لزوم  جذب اسپانسر به سرپرستی استان ها ارسال شود.
این خبرنگار ادامه داد: در این دستورالعمل از سرپرستان استان ها خواسته شده بود تا بابت ارسال خبر دستگاه ها و نهاد های دولتی و خصوصی از صاحبان خبر وجه نقد دریافت کنند.
وی ادامه داد: درحالیکه تهیه و ارسال این دستورالعمل از ابتدا با اعتراض اکثر سرپرستان ایلنا در استان ها همراه بود، مسئول روابط عمومی خبرگزاری بر مواضع خود مبنی بر لزوم دریافت وجه نقد درمقابل انتشار اخبار تاکید می کرد.
این خبرنگارمعترض ضمن انتقاد از برخورد غیر حرفه ای مسئول و دبیران سرویس استان های این خبرگزاری گفت: کجای دنیا برای انتشار خبر تصادف از پلیس راهور یا اورژانس پول دریافت می شود که ما نفر دوم باشیم؟ در خبرگزاری ایلنا اکثرا خبرهای کارگران بیکار و اصنافی منتشر می شود که حقوق خود را دریافت نکرده اند. آیا می توان برای انتشار خبر از کارگران طلب وجه نقد کرد؟
وی ادامه داد: درطول سالهایی که به عنوان خبرنگارو نماینده ایلنا در استان خود مشغول به کار بوده ام این خبرگزاری را به صورت حرفه ای و بدون دریافت حتی یک ریال از دفترمرکزی اداره کرده ام. تنها هدف نمایندگی های استان ها این است که بتونند اخبار کارگری را به گوش مسوولین برسانند و سابقه ندارد به درج رپورتاژ و آگهی پرداخته باشند.
این خبرنگار افزود: این شرایط درتمام استان هایی که ایلنا نماینده دارد، یکسان است و متاسفانه در روزهای گذشته اخبار تولیدی بر روی خروجی استانهای ایلنا نرفته است.
وی درپایان ضمن انتقاد مجدد از این  تصمیم گیری غیر حرفه ای از احتمال برگزاری نشست برخی خبرنگاران ایلنا با علیرضا محجوب نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی و پیگیری جدی این مساله خبرداد.