پیگیری دادستان تهران برای مرخصی به روزنامه‌نگاران بازداشتی
همسر احسان مازندرانی گفت: دادستان تهران شخصا پیگیر موضوع مرخصی‌ها بودند و با وساطت و مسئولیت خود علیرغم مخالفت‌های برخی نهاد‌ها، این مرخصی‌ها اعطا شد.

ملیحه حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت احسان مازندرانی عنوان کرد: به دلیل اینکه در بازداشت موقت طبق قانون امکان مرخصی وجود نداشت، در مورد پرونده خبرنگاران بازداشتی آقای جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران شخصا پیگیر موضوع مرخصی‌ها بودند و با وساطت و مسئولیت خود علیرغم مخالفت‌های برخی نهاد‌ها، این مرخصی‌ها اعطا شد.

وی ادامه داد: قرار است در دادگاه تجدید‌نظر قاضی به صورت مستقل عمل کند؛ یعنی قرار است از ابتدا پرونده توسط قاضی دیگری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مطالعه و بررسی شود ما هم خیلی به تصمیم‌های دادگاه تجدیدنظر و به ویژه شعبه ۳۶ امیدوار هستیم.

همسر احسان مازندرانی به اشاره به وضعیت جسمانی همسرش یادآور شد: احسان مازندرانی به دلیل شرایط نامناسب زندان از ناحیه ریه آسیب دیده و از قسمت قفسه سینه و پا دچار عارضه شده و دوبینی و لکنت زبان هم پیدا کرده است.

حسینی افزود: در همین راستا به دلیل اینکه چند روز مرخصی همسرم با تعطیلات عید فطر همزمان شد، روز شنبه وقت پزشک متخصص برای همسرم گرفته بودیم که چون روز شنبه مهلت مرخصی به پایان می‌رسید احسان مازندرانی برای قولی که به دادستان تهران داده بود، ساعت ۱۸ در زندان اوین حاضر شد.

او افزود: بر همین اساس با تشریح وضعیت احسان به مسئولان قضایی، قرار شد ما دوباره از پزشک مربوطه وقت بگیریم و احسان را برای معاینه از زندان نزد پزشک ببرند.

حسینی تاکید کرد: این پرونده مربوط به سال ۹۱ است و ما خواستار این هستیم که قاضی به کیفرخواست اولیه که بازپرس شعبه ۱۲ صادر کرده بود، توجه کند و اجازه نفوذ ضابط در این پرونده را ندهد.

او با ابراز رضایت از برخورد افسر نگهبان زندان اوین با همسرش گفت: برخورد افسر نگهبانی که دیروز در بازگشت به زندان احسان را تحویل گرفت، فوق‌العاده خوب و با احترام بود و از این بابت تشکر می‌کنم.