هنوز دلیل ممنوع‌الخروجی‌ام را نمی‌دانم
پرویز تناولی: باید به دادگاه فرهنگ و رسانه مراجعه کنم

پرویز تناولی‌ با بیان اینکه هنوز هم علت ممنوع‌الخروجی‌اش از کشور مشخص نشده‌ است به گفت: در هفته گذشته چندین بار به اداره گذرنامه مراجعه کردم. این دوستان در ابتدا اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند اما پس از گذشت یک هفته بالاخره گفتند باید به دادگاه فرهنگ و رسانه مراجعه کنم.

او ادامه داد: امروز به دادگاه فرهنگ و رسانه مراجعه کردم اما متاسفانه بازرس پرونده حضور نداشت و باز هم متوجه علت ممنوع‌الخروجی‌ام نشدم.

این هنرمند افزود: کتاب‌ها زیادی را به چاپ رساندم و در مصاحبه‌ها و کارهای رسانه‌ای متعددی شرکت داشتم اما نمی‌دانم برای کدامیک از آن‌ها با این مشکل مواجه شده‌ام.

تناولی درباره پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه‌ هنرهای معاصر پیرامون این موضوع گفت: آقای ملانوروزی (مدیرکل هنرهای تجسمی) از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول رسیدگی به این موضوع شده است اما هنوز پاسخ مشخصی به من نداده‌اند.

او درباره واکنش برگزارکنندگان همایش و بزرگداشت پرویز تناولی و رونمایی از کتاب تصویر زنان اروپایی در خانه‌های ایرانی که قرار بود در انگلستان برگزار شود؛ توضیح‌ داد: من سخنران اصلی آن همایش بودم اما نتوانستم در آن‌جا حضور پیدا کنم و مسئولان آن‌جا نیز بسیار اظهار تاسف کردند از اتفاقی که رخ‌ داد. این برنامه بدون اجرای بخش اصلی که شامل سخنرانی من و رونمایی از کتابم بود، برگزار شد.

پرویز تناولی (نقاش و مجسمه‌ساز کشورمان) به منظور شرکت در بزرگداشتی که برای وی در موزه بریتانیا برگزار شده بود و رونمایی از کتاب اخیرش که «تصویر زنان اروپایی در خانه‌های ایرانی» نام دارد و در انگلستان به چاپ رسیده؛ قرار بود ساعت ۳ بامداد روز شنبه (۱۲ تیرماه) ایران را به مقصد لندن ترک کند اما در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از خروج او از کشور ممانعت شد.