آیا باید پس از بهبود بیماری های ویروسی مسواکم را عوض کنم؟

آیا باید پس از بهبود بیماری های ویروسی مسواکم را عوض کنم؟

تاثیر مسواک در انتقال ویروس

در روزهای بعد از بهبود یافتن از یک بیماری نامطبوع، شاید شما یک سری تمیزکاری های عادی مثل شستن ملحفه ها، بالش ها، لیوان ها و بطری آب را انجام دهید و یا حتی مسواک خود را دوربیندازید.

به نظر می رسد، هیچ قانون قطعی وجود ندارد. نها ویاس (Neha Vyas) دکتر خانواده در کلینیک Cleveland می گوید: میکروب ها می توانند به طور بالقوه تا چند روز روی مسواک زندگی کنند. اما مدرک کافی در علم پزشکی که نشان دهد، در نتیجه آن مردم بیمار می شوند،وجود ندارد.حقیقت این است که، شانس عفونت مجدد شما توسط خودتان نزدیک به صفر استوقتی که سیستم ایمنی شما با یک میکروب مبارزه می کند، آنتی بادی ها را برای جلوگیری از بازگشت مجدد عفونت توسعه می دهد. شرایط افرادی که روشویی مشترکی را با شما استفاده می کنند، چطور است؟ آنها احتمالا تا وقتی که از مسواک شما استفاده نمی کنند یا مسواک خود را درست کنار مسواک شما نگه نمی دارند، در امان هستند.

دکتر ویاس می گوید: همه آنها می گفتند، کشمکش با باکتری ها و ویروس ها سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند و با توجه به این واقعیت که انواع دیگری از میکروب ها می توانند دوباره بدن شما را آلوده کنند، مسواک زدن با مسواکی تمیز و عاری از میکروب ایده ی وحشتناکی نیست.مسواک قدیمی خود را پس از بهبود دوربیندازید و یک مسواک جدید بردارید.دکتر ویاس پیشنهاد می کند: اگر شما نقص ایمنی دارید( تحت درمان سرطان یا اختلال ایمنی اساسی هستید) قطعا مسواکتان را پس از بهبود از بیماری دوربیندازید.

در مورد خمیردندانتان هم کمی فکر کنید، انگشتان کثیف، برس مسواک کثیف می تواند میکروب های مضر را به لبه ی دهانه خمیر دندان منتقل کند. اگر کسی در خانواده شما بیمار است، برای جلوگیری از انتقال باید از خمیردندان خودش استفاده کند.

در بیماری و سلامت مسواک باید هر 3یا 4 ما عوض شود ( یا حتی اگر برس مسواکتان فرسوده شده یا شما بیماری لثه یا ضایعه دهانی، زبانی و یا عفونت دهانی دارید، زودتر عوض کنید) و در ضمن همیشه خوب مسواک زدن بهداشتی را تمرین کنید.دکتر ویاس می گوید: بهترین راه مراقبت از مسواک خود این است که، پس از هر دفعه مسواک زدن آن را با قدرت زیر شیر آب تکان دهید. مطمئن شوید تمام ذرات خمیر دندان و غذا از برس مسواک حذف شده باشد.سپس آن را به صورت عمودی در جا مسواکی طوری قراردهید، که سایر مسواک ها را لمس نکند.

دکتر ویاس می گوید: اگر مسواک شما درپوش دارد، آنرا دور بندازید. پوشاندن مسواک ممکن است آنرا برای ماندن میکروب ها آسان تر کند و محیط مرطوب و تاریک به پیشرفت میکروب ها کمک می کند.