درج ۵۸۰۰ « QR کد» در ۷۰۰ کتاب درسی

حجت الاسلام علی لطیفی درباره نصب رمزینه‌های سریع پاسخ یا همان کیو.آر.کدها بر روی کتب درسی که از سال گذشته آغاز شده بود توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در سال گذشته، ۲۸۲ کتاب درسی دارای رمزینه‌های سریع پاسخ شدند که امسال به ۷۰۶ کتاب رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۲۲۶۸ رمزینه بر روی ۲۸۲ کتاب درج کردیم که امسال به ۵۸۶۶ مورد رسیده و در واقع علاوه بر رمزینه‌های سال قبل، رمزینه‌های جدیدی به کتب افزوده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تجربه سازمان در زمینه رمزینه‌ها، تجربه‌ای است که باید به مرور تکمیل شود گفت: نیازمند خودارزیابی و بازخوردگیری بیشتری هستیم تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم. این فرایند ادامه دارد و امسال میزان رمزینه‌ها افزایش پیدا کرده و بیشتر از دو برابر شده است.

لطیفی ادامه داد: این رمزینه‌ها محتواهایی افزون بر محتوای کتاب درسی هستند که در قالب محتوای الکترونیک،‌ فیلم،‌ گزارش،‌ کلیپ،‌ موشن گرافی و... تهیه و در شبکه ملی رشد بارگذاری و به کتاب درسی متصل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم از جهت کیفی نیز رمزینه‌ها را تقویت کنیم گفت: آموزش‌وپرورش این مسیر را آغاز کرده و خودمان هم می‌دانیم در سال‌های ابتدایی شاید نتوانیم به حداکثر ظرفیت مطلوب برسیم، اما نهایت سعی و تلاشمان این است که به‌واسطه این ابزار بتوانیم با تنوع‌بخشی به مواد و محتوای آموزشی به لذت‌بخش شدن یادگیری کمک کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: یکی از دلایلی که جامعه احساس می‌کند محتوای آموزشی برایش مفید و نافع نیست به این بر می‌گردد که نوع ارتباطی که معلم و دانش‌آموز با محتوا برقرار می‌کند متناسب و لذت‌بخش نیست. یکی از فواید استفاده از محتوای چندرسانه‌ای این است که به عینی‌تر شدن مضامین برای دانش‌آموزان کمک  کرده و یادگیری برایشان لذت‌بخش‌تر و کاربردی‌تر می‌شود