ماجرای نامه فیفا به ایران درباره ویلموتس چه بود؟

روزبه وثوق احمدی، وکیل ایران در پرونده مارک ویلموتس درباره نامه فیفا به این فدراسیون مبنی بر علت پرداخت نشدن دستمزد این مربی بلژیکی گفت: تیم حقوقی فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به این نامه است. این نامه چیز جدیدی نیست. فیفا درباره علت پرداخت سوال کرده و باید دید فدراسیون فوتبال چه پاسخی می‌دهد.

او با اشاره به اینکه "هنوز مشخص نیست فیفا این مساله را با چه رویه‌ای جلو می‌برد،" گفت: به علت تغییراتی که در قوانین شکل گرفته، با دو رویه مواجه هستیم و معلوم نیست فیفا به چه شکلی این پرونده را جلو می‌برد. این احتمال وجود دارد که حساب‌های مالی ایران در فیفا مسدود شود یا پرونده یه کمیته انضباطی ارجاع شود. پرونده تا زمان رسیدگی در دادگاه CAS در اختیار ما بود که از ۶ میلیون به ۳ میلیون یورو کاهش یافت و از جا به بعد تیم حقوقی فدراسیون فوتبال رای را جلو می‌برد.

این وکیل دعاوی ورزشی درباره مهلت ایران برای پرداخت دستمزد ویلموتس گفت: در حکم CAS مدت زمان اعلام نشده چرا که این دادگاه به تمام پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و از این به بعد طبق قوانین مربوط به فیفا جلو خواهد رفت. الان اتفاق جدیدی رخ نداده و باید دید فیفا چه تصمیمی اتخاذ می‌کند. باید صبر کنیم.

وثوق احمدی درباره احتمال ارجاع پرونده ایران به کمیته انضباطی فیفا گفت: این احتمال هست که پرونده به کمیته انضباطی برود. یکی از ضمانت‌های اجرایی این حکم، بلوکه کردن حساب ایران است. درباره باشگاه‌ها هم اینطور است که پرونده نقل و انتقالات را می‌بندند و اگر ادامه داشته باشد، حکم‌های سنگین‌تری مانند کاهش امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را وضع می‌کنند. درباره تیم‌های ملی یک پرونده مربوط به زیمباوه بود که چندین سال قبل دستمزد مربی خود را پرداخت نکرد و بعد از گذشت چند سال، این تیم از مسابقات کنار گذاشته شد.