علت افزایش قبوض آب پس از نصب انشعاب فاضلاب

آزاده جزایری  با بیان اینکه اکنون طبق مصوبه عمل و این میزان از مشترکان اخذ می‌شود، اظهار کرد: این مشترکان به شبکه فاضلاب شهری متصل و فاضلاب آن‌ها تصفیه می شود.

وی با اشاره به پیشرفت شبکه فاضلاب در کشور گفت: درصد پیشرفت در استان‌های مختلف متفاوت بوده است؛ در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی استان‌ها کمتر بوده و عدد واحدی ندارد و این مساله در هر شهر و استان متفاوت است.

رئیس گروه مطالعات اقتصادی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با بیان اینکه هزینه نصب انشعاب فاضلاب برای واحدهای مسکونی بسته به هر منطقه و شرایط موجود متفاوت است، تاکید کرد: هر کدام از شرکت‌ها باید مصوبه وزیر را اخذ کنند، به‌گونه‌ای که پس از برآورد هزینه تمام شده، نرخ پیشنهادی را برای دریافت میزان حق انشعاب به وزیر اعلام و مصوبه دریافت می کنند.

به گفته جزایری همه چیز بر اساس قوانین و مقررات است و خلاف این چارچوب مبلغی از مشترکان دریافت نمی شود.

به‌ گزارش ایسنا، جمع طرح‌هایی که در بخش آب کشور تعریف شده، ۱۲۰ پروژه است که برای تکمیل آنها به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و برای بخش فاضلاب هم ۱۹۵ طرح با ۱۶۶ هزار میلیارد تومان تعریف شده است، همچنین ۶۷ طرح فاضلاب با جمعیت هفت میلیون و ۲۵۰ هزار نفر، احداث ۵۱ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در نظر گرفته شده است.