مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تشریح آخرین وضعیت جذب آتش‌نشانان زن در این سازمان از اختصاص ایستگاهی جداگانه برای زنان آتش‌نشان خبرداد.

قدرت‌الله محمدی درباره زمان ورود آتش‌نشانان زن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهارکرد: در سال جاری باید ۱۶ آتش‌نشان زن را در میان نیروهای عملیاتی سازمان به کارگیری کنیم و در سال‌های آینده نیز تعداد آن را تکمیل کنیم. 

وی با بیان اینکه نباید به این تعداد آتش‌نشان زن بسنده کنیم اظهارکرد:‌ کادر پرسنل خانم باید همپای آقایان تکمیل شود و این روند تا زمانی که احساس کنیم نیاز به آتش‌نشان زن در پایتخت هنوز برطرف نشده ادامه خواهد داشت. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران و خدمات ایمنی شهر تهران اظهارکرد: درحال حاضر سازمان سنجش تعداد پذیرفته شدگان را بیش از ظرفیت اصلی به ما اعلام کرده است. افراد پذیرفته شده قرار است مرحله تست پزشکی را بگذرانند که احتمالا تعدادی از نفرات در این مرحله ریزش داشته باشند، پس از آن نیز گزینش انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا ماه آینده آتش‌نشانان زن تعیین تکلیف شوند و با انتخاب ۱۶ نفر دوره آموزشی آنها را شروع کنیم.

محمدی ادامه داد: دوره آموزشی بعد از تعیین تکلیف آغاز خواهد شد و پس از آن آموزش فشرده برای آن‌ها صورت می‌گیرد. در کنار این آموزش، کارعملی هم اجرا خواهد شد و ایستگاهی جدا در کنار ایستگاه آقایان در نظر گرفتیم تا همپای آقایان در عملیات شرکت کنند تا خبرگی لازم را به دست آورند.