وقتی همه راه‌ها به کی‌روش ختم می‌شود
تقلید تاج از روی دست کفاشیان
 در شرایطی که بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس جدید، این توقع می‌رفت تغییراتی در شیوه مدیریتی فدراسیون فوتبال ایجاد شود اما به نظر می‌رسد برخلاف تصور قرار نیست تغییری در نحوه اداره فدراسیون فوتبال ایجاد شود و تاج هم قرار است راه کفاشیان را برود.

در زمانی که علی کفاشیان صندلی ریاست را در اختیار داشت،‌ فدراسیون در قبال شرایط تیم ملی درگیر همین مشکلاتی بود که الان مهدی تاج به عنوان رییس جدید با آن درگیر است. هر روز که سپری می‌شود کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی درخواست جدیدی را برای تیم ملی مطرح می‌کند و فدراسیون همچنان در برآورده کردن توقعات مرد پرتغالی تیم ملی ناتوان است.

کی‌روش اعتقاد دارد از آنجایی که راه‌اندازی ایفمارک با ایده و پیشنهاد وی بوده است، باید اداره این موسسه زیر نظر او باشد و زهره هراتیان به عنوان مدیر فعلی ایفمارک صلاحیت اداره کردن این موسسه پزشکی را ندارد. موضوعی که تبدیل به چالش جدید فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم‌ ملی شده است و معلوم نیست که آیا کی‌روش قرار است با پیگیری این درخواست باز هم ساز جدایی را کوک کند یا خیر.

بعد از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و انتخاب تاج به عنوان رییس جدید، یکی از مواردی که مطرح بود بحث حمایت وزارت ورزش از رئیس سابق سازمان لیگ برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بود. حمایتی که اگر چه تاج را به ریاست رساند، اما به نظر قادر نیست در بعضی موارد مانند حضور بازیکنان سرباز در تیم ملی، بخاطر عدم توانایی دخالت در امور دیگر ارگان‌ها، مشکلات فوتبال را حل کند.

سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در تازه‌ترین صحبت‌های خود در مورد مشکلات بازیکنان سرباز تیم ملی و درخواست فدراسیون فوتبال برای صدور اجازه این بازیکنان برای همراهی تیم ملی گفته است: تماس‌هایی گرفته شده اما حرف من این است که هر روز نباید این موضوع را مطرح کنند. ما یک بار گفتیم این بازیکنان دچار تخلف شده‌اند و نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. جامعه نمی‌پذیرد که بین این بازیکنان و افراد عادی تبعیض وجود داشته باشد. آن‌هایی که به قوانین احترام نگذاشتند  باید تاوان آن را پس دهند. این بازیکنان نیز همانند مردم عادی هستند. همین که به این بازیکنان اجازه داده شد در تیم‌های باشگاهی به میدان بروند و فوتبال بازی کنند بزرگترین لطف در حق آن‌هاست و بیشتر از این بنا نیست که به آن‌ها کمکی شود و رحمانی و رفیعی نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند.

اگرچه سردار مهرعلی باران چشمه، رییس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح با تکذیب این حرف‌ها، راجع به شرایط جدید بازیکنان سرباز تیم ملی گفته است: من هم شنیدم که سردار کمالی چنین اظهارنظری انجام داده، اما وقتی با سردار کمالی صحبت کردم وی این مسئله را تکذیب و عنوان کرد که چنین چیزی نگفته است.

به نظر می‌رسد در این میان یک حلقه مفقوده وجود دارد و به درستی معلوم نیست که آیا سربازهای تیم ملی در روز های آینده قادر خواهند بود در تمرینات حاضر شوند یا خیر. موضوعی که کی‌روش به شدت خواهان آن است و برای رسیدن به خواسته خود پافشاری می‌کند، اما تاج و فدراسیون فوتبال علیرغم همه حمایت‌ها هنوز نتوانسته‌اند خواسته سرمربی تیم ملی را در این مورد محقق کنند.

موضوعی که در حال حاضر مشخص است این است که مهدی تاج بعد از انتخاب شدن به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، به نوعی دنباله‌روی شیوه مدیریتی علی کفاشیان است، آنجا که سرنوشت خود و به دست آوردن محبوبیت در میان افکار عمومی را به زلف سرمربی تیم ملی گره زده است. هر چند که در این راه مانع بزرگی مانند وزیر ورزش را پیش رو دارد. کسی که واضح است مخالف حضور کی‌روش در راس کادرفنی تیم ملی است و یک روز با دعوت از افشین پیروانی قول مساعدت و همکاری با تیم ملی را می‌دهد و روز دیگر مانند روز برگزاری انتخابات، در میان اعضای مجمع فوتبال به شدت از عملکرد تیم ملی و کفاشیان انتقاد می‌کند.

هرچند که کی‌روش ثابت کرده است که با قواعد این بازی به خوبی آشنا است و هیچ انتقادی را بی‌جواب نمی‌گذارد. جایی که او بعد از فراهم شدن زمین پژوهشگاه نفت جهت برگزاری تمرینات تیم ملی، با تشکر و قدردانی ویژه از وزیر نفت، کنایه‌ای سنگین برای وزیر ورزش مخابره کرده است.