دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران

نورنیوز نوشت:

«ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار توییتی در مورد اعتراضات محدودی که پس از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها در برخی شهرهای کشور به‌وقوع پیوست، اعلام کرد که دولت آمریکا از معترضین برای گرفتن حقشان از دولت، حمایت می‌کند.

اظهارات مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که طی روزهای گذشته برخی ابراز نگرانی‌های مردم که در قالب اجتماعات کوچک در چند شهر کشور صورت پذیرفته، بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه فضاسازی رسانه‌های غربی، تلاش کرده با استفاده از ادبیات تحریک‌آمیز، گزاره دروغ "سرکوب معترضین" را القاء نماید و به گروه بسیار کوچکی که به‌دنبال سوءاستفاده از حساسیت‌های قابل درک مردم هستند تا مطالبات معیشتی را به سمت ایجاد آشوب و ناامنی هدایت کنند، قوت قلب بدهد.

اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با هدف حمایت از قدرت خرید اقشار کم‌درآمد و جلوگیری از سرازیر شدن رانت حاصل از اختصاص ارز ترجیحی به جیب واردکنندگان اجراء شده، دقیقا در چارچوب استیفای حقوق اکثریت جامعه بوده و دولت نیز خود را مکلف به مدیریت تبعات این طرح برای حفاظت از حقوق عامه می‌داند.»