راه اندازی مرکز آموزش مهارت جوار کارگاهی در لوازم خانگی پارس
قلم‌نیوز: این مرکز در لوازم خانگی پارس تولیدکننده یخچال و فریزر در شهر صنعتی البرز(شهرستان البرز) راه اندازی شد.
مهندس هاشمی رئیس کل فنی و حرفه ای کشور، قبادی معاون اقتصادی استاندار قزوین، نعمتی پشتیبانی فنی و حرفه ای استان، حاتمی معاون آموزشی فنی و حرفه ای، مددی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، غنچه رئیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و اسدی معاون آموزش صنایع فنی و حرفه ای استان به همراه هیاتی از کارخانه لوازم خانگی پارس بازدید کردند.

این مرکز آموزشی با هدف آموزش مهارت در محیط واقعی کار به مهارت جویان و جویندگان شغل از سوی شرکت و با حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین فعال شده است.

مهارت جویان پس از طی کردن دوره های آموزشی تئوری و عملی در این مراکز که برای آنها استانداردهای آموزشی تعیین شده و شرکت در آزمون و قبولی در آن گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت می کنند. تاکنون ۲۲ مرکز آموزش مهارتهای جوار کارگاهی در استان قزوین راه اندازی شده است.

مهندس هاشمی در این بازدید ضمن اشاره به رویکرد جهانی در زمینه ارتقاء سطح اموزش گفت: «ارتقاء سطح آموزش برای مشاغل ضروری است تا بتوانیم از عهده حفظ مشاغل بر بیاییم و آمادگی این را داشته باشیم که کارگران با خطوط تولیدی جدید بتوانند خودشان را تطبیق دهند و از مدار کار خارج نشوند.

او با اشاره به اینکه «نگاه دیگر از جهت ترویج مهارت است به این دلیل نرخ بیکاری و فقدان اشتغال زایی و فقر» است گفت: «این شرایط اقتضاء می کند که ما بر توانمندی عمومی جامعه تکیه بزنیم و صرفا معطوف به مدرک نباشیم. از همین رو سیاست پویند با مراکز کارگاهی، صنفی و خدماتی در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس هاشمی ادامه داد: «این در دستور کار همه استان ها قرار گرفته است. به گونه ای که ما در تمام 42 سال اخیر تنها 92 مرکز آموزشی جوارکارگاهی در کشور داشتیم امروز این رقم را به 631 مرکز رساندیم. طبق برنامه نیز تا پایان سال تعداد این مراکز را به 1400 مرکز ارتقاء خواهیم داد تا از ظرفیت مدیران و استادکاران در کنار مربیان خود بهره مندشویم. به این ترتیب می توانیم جریانی را برای انتقال مهارت به طور گسترده شکل دهیم. با کسب چنین مهارتی جوان می تواند یا خودش کارآفرین باشد یا در معرض انتخاب کارآفرینان قرار گیرد.»
گفتنی است شرکت لوازم خانگی پارس از دیرباز با دارا بودن فضای آموزشی مناسب در کنار محیط کارگاهی خود شرایط لازم را برای ارتقاء سطح آموزش کارکنان و همچنین جذب استعدادهای جوان دارا می باشد.

همچنین آموزش توسط این مراکز بدلیل استفاده از اساتید با تجربه و خبره براساس تجربیات صنعتی متناسب با واحد های صنعتی و آموزش دروسی و مهارت های مرتبط با کارگاه های موجود در شرکت، موجب انتقال مهارتهای مهم و کاربردی به فراگیران خواهد شد

منبع: روابط عمومی