شاخص بورس سبز، ولی اکثر نماد‌ها قرمزپوش
قلم‌نیوز:در لحظه نگارش این متن شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد قرار گرفته و حدود ۲۷ صدم درصد نسبت به روز گذشته افزایش دارد با این وجود شاخص هم‌وزن قرمزپوش است و سه درصد کاهش پیدا کرده است. موردی که نشان می‌دهد رشد شاخص کل در ابتدای معاملات امروز بیشتر برعهده نماد‌های شاخص‌ساز است. از جمله آن‌ها می‌توان به ومعادن، فارس، شستا، اخابر، تاپیکو و شپنا اشاره کرد که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

شاخص بورس سبز، ولی اکثر نماد‌ها قرمزپوش

شبه گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ از بین ۳۰۶ نماد معامله شده در بورس تهران، ۱۳۲ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند و شاهد کاهش نسبی قیمت سهام در ۱۷۴ نماد هستیم. موردی که نشان می‌دهد در ابتدای معاملات با وجود رشد شاخص کل، تعداد نماد‌های قرمزرنگ بورس بیشتر است. در بازار فرابورس هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم. از بین ۲۰۳ نماد معامله شده، ۱۰۷ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۹۶ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

نقشه بازار مثل شاخص با رنگ سبز کار خود را آغاز کرده. محصولات شیمیایی بعد یک روز استراحت دوباره به روند صعودی برگشته‌اند. پترول، تاپیکو، شکلر، فارس، شتوکا، شفن و شجم از جمله نمادهای صعودی در این گروه هستند. در بین فلزات اساسی صف فروش سنگین فجر جمع‌آوری شده ولی فعلا خبری از بازگشت روند صعودی نیست.

فملی نزدیک قیمت روز گذشته معامله می‌شود و ذوب و فخوز کمی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. امروز شاهد امار معاملات بالا و البته غیرعادی در نمادهای سرمایه‌گذاری استانی مثل وسکرمان، وسخوز و وسهرمز هستیم. تا جایی که برای این سه نماد صف خرید هم تشکیل شده است. خودرویی‌ها در کنار سیمان، لاستیک و بیمه از معدود گروه‌های قرمزرنگ هستند و در بینشان خساپا و خودرو دو سه درصد ارزش خود را از دست داده و برای خگستر صف فروش تشکیل شده است. بانکی‌ها لب مرز حرکت می‌کنند و عموما نزدیک قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. محصولات غذایی، استخراج کانه‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی، رایانه، هتل و رستوران و نهادهای مالی از جمله گروه‌های سبزرنگ بازار امروز به حساب می‌آیند.