رمز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور از زبان خودشان
اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان اعلام شد.

برای کسب رتبه برتر ۳ سال تلاش کردم

حسن قیم رتبه ۵ کنکور سراسری رشته تجربی سال ۱۴۰۰ از اهواز،  اظهار کرد: برای کنکور سراسری سه سال درس خواندم، تا توانسته ام این رتبه را کسب کنم.

او افزود: در طول روز تا حدی که توانایی آن را داشتم درس می‌خواندم و حدود ۳۰ میلیون تومان برای کنکور و کلاس‌های آموزشی آن هزینه کردم و سهمیه‌ای برای قبولی نداشتم.

رتبه ۵ کنکور سراسری تجربی ادامه داد: دوست دارم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

او گفت: به سایر افرادی که سال آینده کنکور دارند، توصیه می‌کنم که فقط درس بخوانند و برای هدفشان تلاش کنند.

روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم

آیناز مارالی، رتبه چهارم رشته تجربی کنکور ۱۴۰۰ از جلفا، اظهار کرد: دو سال است که برای شرکت در آزمون تجربی درس می‌خوانم و امسال اولین سالی است که در آزمون تجربی شرکت کردم.

او افزود: ساعات درس خواندن متفاوت بود، میانگین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

رتبه چهارم رشته تجربی ادامه داد: در کلاس‌های کنکور برای کسب نتیجه بهتر شرکت کرده و هزینه‌های زیادی را هم برای این موضوع پرداخت کردم.

او با بیان اینکه هدف اصلی او قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران است، گفت: به افرادی که دوست دارند رتبه عالی در رشته تجربی در سال‌های دیگر کسب کنند، توصیه می‌کنم که تنها درس بخوانند و به حاشیه‌های دیگر توجه نکنند.

انتظار رتبه یک را نداشتم/ در کنکور تجربی هم شرکت کردم

امیرحسین زرندی رتبه یک کنکور سراسری زبان خارجه ۱۴۰۰، در خصوص برتر شدن رتبه خود اظهار کرد: روزانه بین ۶ الی ۸ ساعت در شبانه روز درس می‌خواندم.

او افزود: در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می‌کردم. در سال جاری به علت ویروس کرونا آموزش هایمان حضوری نبود، اما بیماری هم تاثیری در مطالعه بنده برای کنکور نداشته است.

زرندی تصریح کرد: انتظار رتبه خوب را داشتم؛ چرا که در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و در آنجا موفق بودم، اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که رتبه یک را کسب کنم.

رتبه یک کنکور سراسری زبان خارجه ۱۴۰۰ ادامه داد: در کنکور تجربی شرکت کردم، اما با توجه به اینکه در کنکور زبان رتبه یک را کسب کردم، حتما در دانشگاه تهران درس خواهم خواند، اما برای انتخاب رشته باید با مشاورم مشورت کنم.

زرندی گفت: در ابتدا از خداوند و سپس از مادرم تشکر می‌کنم که منابع کنکور را برایم فراهم کرد و همواره پشتیبان بنده در مسائل درسی و روحی و جسمی بوده است.

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

محمد اسماعیلی، رتبه سوم رشته ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ از اراک، اظهار کرد: از سال یازدهم شروع به مطالعه کرده و با آغاز سال تحصیلی دوازدهم، بطور جدی تری برای کنکور برنامه ریزی کردم.

او افزود: هدف اصلی من قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف بود و برای رسیدن به این هدف روزانه بین ۷ تا ۹ ساعت برای مطالعه دروس مربوطه وقت می‌گذاشتم.

اسماعیلی گفت: مجازی بودن کلاس‌ها بنظر من نه تنها تاثیر منفی نداشت، حتی تاثیر مثبت هم داشته است، زیرا شرایط را فراهم کرده بود تا زمان بیشتری را برای تمرین داشته باشم.

رتبه سوم رشته ریاضی و فنی با اشاره به اینکه در مدرسه استعدادهای درخشان درس خوانده است، گفت: به جز کتاب‌های درسی و کمک آموزشی در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط در کلاس‌های کنکور خود مدرسه حضور داشتم.

او بیان کرد: موفقیتم را مدیون خانوادم هستم که از سال دوازدهم به شدت برای رسیدن به این هدف من را حمایت کردند و با تمام مشکلات، شرایط خوبی را برای من فراهم کردند.

موفقیتم را مدیون حمایت های پدر و مادرم هستم

عرفان کرپه نفر سوم کنکور تجربی از شهرستان بندر ترکمن، گفت: از کسب این رتبه خیلی خوشحالم و در پوست خود نمی گنجم.

او افزود: این موفقیت را مدیون پدر و مادرم و حمایت های آن ها هستم. 

کرپه ادامه داد: فرزند چهارم خانواده هستم و دو برادر دیگرم یکی در مقطع کارشناسی ارشد علم و صنعت و دیگری در دانشگاه گلستان تحصیل می کنند. 

این دانش آموز گلستانی در مرکز آموزشی شهید بهشتی تیزهوشان گرگان تحصیل کرده است. 

سال گذشته هم محمد تیموری ماسوله با کسب رتبه سوم و شهریار سلیمانی با کسب رتبه ششم در رشته علوم تجربی از استان گلستان در کنکور ۹۹ درخشیدند.

دوری از معلمان یکی از آفات دوران قبل از کنکور

امیرمهدی زلفی رتبه ۱ کنکور انسانی ۱۴۰۰، بیان کرد: حدودا از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد درس می خوانده و کاملا به صورت مجازی پیش رفته است.

او ادامه داد: مجازی بودن کنکور در اختصاص دادن زمان بیشتر به مطالعه تاثیر بسزایی داشته و از این لحاظ  تحصیل مجازی را نکته مثبتی میدانسته است، البته دور بودن از معلمان را نیز یکی از آفات این دوران دانست.

او در خصوص ارتباط با معلمان خود در این دوران گفت: تنها از بستر مجازی و سامانه ملی شاد با آنان در تعامل بودند، او البته زیرساخت‌های این برنامه را قوی ندانست، اما به علت تحت فشار بودن در این سال آن را به اجبار مطلوب دانست، همچنین او برای دوران کنکور خود هیچ معلم خصوصی نگرفت و تنها با معلمین مدرسه خود پیش رفت.

زلفی ادامه داد: فکرش را نمیکرده که رتبه ۱ شود، اما در آزمون های آزمایشی رتبه های زیر ۱۰ را هم نیز آورده بوده است، او هنوز تصمیمی برای رشته های دانشگاهی خود ندارد، اما می گوید در دانشگاه تهران به تحصیلات خود می پردازد.

زلفی در این مسیر کمک و همراهی دوستانش را بسیار موثر دانست و از آنان بابت همراهی و لطفشان تشکر کرد.

با معلمان از طریق سامانه شاد در تعامل بودم

حسین ملکی پور، رتبه ششم گروه علوم انسانی، اظهار کرد: از هیچ تلاشی برای موفق شدن در کنکور ۱۴۰۰ مضایقه نکردم.

او افزود: به طور متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای کنکور مطالعه داشته است. فقط از طریق مدرسه مجازی و سامانه شاد با معلمان خود در تعامل بودم.

رتبه ششم گروه علوم انسانی سامانه شاد را بسیار مشکل دار دانست و امیدوار است این زیرساخت‌ها ارتقا یابد.

ملکی پور تصریح کرد: یکی از مزیت های تحصیل مجازی، حضور پیدا نکردن در کلاس هایی بود که  نه تنها تاثیر چندانی در کنکور نداشت، بلکه  باعث هدر رفتن وقت می‌شد.

او در مورد رشته مورد علاقه برای تحصیل در دانشگاه بیان کرد: به رشته علوم قضایی علاقه مندم و احتمال دارد وارد این رشته شوم.

رتبه ششم گروه علوم انسانی در این مسیر خود را ابتدا مدیون لطف خدا، سپس همراهی های بی دریغ والدین و تلاش های مستمر خود دانست.

به رتبه شدن فکر نمی‌کردم/ توصیه رتبه یک تجربی به داوطلبان کنکوری

نیما ابوالحسنی رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی، درباره رتبه برتر شدن کنکور اظهار کرد: برای کنکور سراسری در پایه دهم ۶ ساعت، پایه یازدهم ۸ ساعت و در پایه دوازدهم ۹ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

او افزود: در عید ۹ ساعت مطالعه داشتم. در زمان کنکور تفریحاتی داشتم، اما نمی‌گذاشتم ادامه دار باشد و دغدغه ذهنی ایجاد کند. برای مثال، با دوستانم فوتبال بازی می‌کردیم یا فیلم تماشا می‌کردم و ۴۰ دقیقه روزانه در صفحات مجازی بودم و تمامی این روندها را در زمان استراحت طی می‌کردم.

ابوالحسنی تصریح کرد: در زمان کنکور خانواده حامی بنده بودند و اگر اهالی خانه نتوانند آرامش روحی ایجاد کنند، قطعا دانش آموز کنکوری ضربه می‌بیند.

رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ ادامه داد: در مدرسه تیزهوشان دولتی تحصیل می‌کردم که استعداد درخشان بود. فکر می‌کردم که رتبه بین یک تا سه تجربی را کسب کنم، اما به هیچ عنوان انتظار رتبه یک را نداشتم.

ابوالحسنی گفت: در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت می‌کردم و در آن از بین ۱۵ آزمون، در ۶ آزمون رتبه‌های تک رقمی به دست می‌آوردم.

رتبه یک کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی یا دندانپزشکی قصد ادامه تحصیل دارم.

ابوالحسنی اضافه کرد: به علت رتبه‌های تک رقمی که در کنکور به دست می‌آوردم بورسیه علمی می‌شدم و در طول ۳ سال دبیرستانم ۱۵ میلیون تومان هزینه کردم.

او ادامه داد: همیشه علاقه داشتم کار خود را انجام دهم و به رتبه شدن فکر نمی‌کردم و هم اکنون از این بابت بسیار خوشحالم.

رتبه یک کنکور سراسری ۱۴۰۰ تصریح کرد: همه داوطلبان کنکوری کتاب‌های مدرسه و کمک درسی را دارند، اما نکته متفاوت در این است که اگر آن‌ها در یک آزمونی رتبه خوبی را به دست نیاوردند نباید نگران آزمون‌های بعدی باشند و دلسرد شوند، بلکه باید به آینده درخشان خود فکر کنند.

ابوالحسنی بیان کرد: بنده همیشه از اشتباهاتم الگو می‌گرفتم و به دانش آموزان کنکوری ۱۴۰۱ هم توصیه می‌کنم که در صورت شکست خوردن حتما تحت هر شرایطی ادامه دهند.