نادری خبر داد:
واگذاری بیش از ۳۰ واحد استیجاری صنایع در منطقه آزاد کیش
قلم‌نیوز:معراج نادری فصیح معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در خصوص بازنگری و اصلاح مجدد قرارداد‌های ارسالی به این معاونت، گفت: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و برگزاری تعداد چهار کمیسیون؛ واگذاری کامل واحد‌های استیجاری صنایع در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

نادری فصیح در ادامه تصریح کرد: تا کنون ۳۶ واحد صنعتی واگذار شده و مابقی در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

وی پایبند بودن به تعهدات سازمان منطقه آزاد کیش و ارائه گزارش‌های لازم با نظارت دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های نظارتی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: معاونت‌های سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افزایش قیمت‌ها در این منطقه؛ گزارش جامعی به سازمان حسابرسی کشور ارائه دادند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت برگزاری ۳۶ جلسه کمیسیون در راستای رفع موانع تولید در جزیره کیش، شناسایی و زمان بر بودن حل مشکلات برخی از پرونده‌هایی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند اشاره داشت.

به گفته معراج نادری فصیح طرح شهر آفتاب نمونه‌ای از پرونده‌های موجود در سازمان منطقه آزاد کیش است که با بررسی و حل مشکلات عدیده این طرح و امضاء الحاقیه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نادری فصیح خاطر نشان کرد: پرونده‌هایی وجود دارد که سال‌های متمادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند از این رو با شناسایی راه کار موثر برای حل مشکلات آن‌ها که مسوولیتی را به دنبال نداشته باشد نیاز به زمان زیادی دارد.

وی اجرای طرح مسکن اجتماعی در قالب BOT و واگذاری مسکن استیجاری بلند مدت برای افرادی که از سوی سندیکا‌ها و انجمن‌ها معرفی می‌شود به عنوان دو شیوه کار بردی برای کاهش اجاره بهای مسکن در جزیره کیش عنوان کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش پرداخت یارانه از سوی سازمان با هدف فراهم کردن شرایط سفر اقشار مختلف جامعه از تمام نقاط کشور به جزیره کیش، گفت: در سال گذشته شرکت هواپیمایی کیش با ۲۲۰ میلیارد تومان زیان دهی که از این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان آن مستقیم به خاطر کاهش نرخ بلیت بود.

معراج نادری فصیح در خصوص پرداخت یارانه به بخش ورزش این منطقه، گفت: جزیره کیش بیشترین سرانه ورزشی را در کشور دارد و ۳۰ میلیارد تومان یارانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته برای خدمات ورزشی پرداخت شده است.

لازم به ذکر است نامه‌های ارسالی به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش جهت بررسی و کارشناسی به حوزه‌های مربوطه ارسال می‌شود و رسیدگی‌ها بر اساس شیوه نامه‌ها و رعایت استاندار‌ها زمان بر است.

منبع: منطقه آزاد کیش