دکوراسیون اتاق نوزاد؛ انتخاب گهواره


 هنگام تزئین اتاق کودک، بیشتر والدین از کمبود اطلاعات کافی در خصوص انتخاب لوازم و اثاثیه شاکی هستند. در مورد اتاق نوزادان باید گفت مهمترین چالش مربوط به انتخاب صحیح گهواره است. نوزاد شما بیشتر ساعات شبانه روز را حداقل تا شش ماهگی در داخل گهواره به سر می‌برد. امروزه اثاثیه اتاق نوزاد آنقدر متنوع شده که با وارد شدن به بازار سیسمونی نوزاد، دل‌تان نمی‌خواهد از آنجا خارج شوید. بهترین گهواره‌های پیشنهادی، مدل‌های گرد، سایبانی، استاندارد و گهواره‌های قابل حمل است.

گهواره‌ای که انتخاب می‌کنید باید دارای تمام استانداردهای لازم باشد. نیابد هیچ خط فاصله میان تخت و فریم گهواره بوده و فاصله میله‌ها از یکدیگر نباید بیش از 2 الی 2/5 اینچ باشد. در این میان گهواره‌هایی که دارای چرخ‌های کوچک هستند، به راحتی قابل حمل بوده و بیشتر توصیه می‌شوند. مساله مهم دیگر که باید مد نظر داشته باشید، تشک خواب گهواره است.

تشک باید به درستی در گهواره ثابت شود و از گوشه‌های آن بیرون نزند. از آنجاکه کودک شما مدام در حال تغییر و رشد است، همه موارد مربوط به ایمنی گهواره در مورد میز متحرک آن نیز صادق است.

میز متحرک گهواره کودک باید از جنس چوب مقاوم و لوازم استیل برای ایمنی بیشتر برخوردار باشد. قبل از تکان خوردن کودک روی گهواره مطمئن شوید که پایه‌های میز روی غلتک‌ها به خوبی جا افتاده‌ باشند.

در مرحله آخر شما باید ایمنی خودتان را نیز در نظر بگیرید! بله درست است ارتفاع گهواره باید به گونه‌ای باشد که کمرتان را برای تکان دادن آن، زیاد بالا نبرید. در پایان باید خاطر نشان کرد که بسیاری از تخت‌های متحرک گهواره دارای کشو و چند قفسه برای قرار دادن لباس، پوشک و پستانک هستند. سعی کنید بیشتر از این نمونه‌ها انتخاب کنید.