مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام كرد
قطع سهمیه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده
قطع سهمیه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده

«سیدناصر سجادی» امروز (یكشنبه) در نشست خبری در حاشیه بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: بر اساس مذاكره با شركت های بیمه و بیمه مركزی، تخصیص سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از خردادماه قطع می شود. 
سجادی اعلام كرد: مالكان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از ششم اردیبهشت ماه با ورود كارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت، پیام «هشدار بیمه» دریافت كردند و بر این اساس باید تا خردادماه مشكل بیمه خود را حل كنند. 
وی افزود: در مرحله دوم از آغاز خردادماه صاحبان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث با ورود كارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت پیام «خطای بیمه» دریافت می كنند.
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: این پیام به این معناست كه تا زمان رفع مشكل بیمه، كارت سوخت این خودروها غیرفعال می شود و امكان سوختگیری در هیچ یك از جایگاه های كشور را ندارند. 
وی اعلام كرد: پس از اجرای طرح عرضه گازوییل بر اساس بارنامه و پیمایش، میانگین مصرف گازوییل در بخش حمل و نقل به كمتر از 50 میلیون لیتر در روز رسیده است. 
سجادی، پیش بینی كرد با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث، روزانه دو میلیون لیتر دیگر صرفه جویی شود.

** تك نرخی شدن بنزین، رشد مصرف را كند كرد 
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از پارسال كه بنزین تك نرخی شد مصرف این فراورده فقط دو درصد افزایش یافت در حالی كه رشد سالیانه مصرف بنزین تا پیش از تك نرخی شدن، 6 تا هفت درصد در سال بود. تك نرخی كردن بنزین رشد مصرف را از ٦ درصد سال ٩٣، امسال به حدود ٢ درصد رساند.
سجادی افزود: در 50 روز آغازین مسال 1395، مصرف بنزین فقط یك درصد افزایش یافت كه نشان می دهد بنزین به نرخ 10 هزار ریال جذابیتی برای قاچاقچیان سوخت ندارد. 
وی ادامه داد: اكنون بر اساس روال عادی برای همه خودروها پس از پلاك شدن كارت سوخت صادر و به در خانه ها فرستاده می شود.
این مسئول افزود: از پارسال پس از تك نرخی شدن سوخت مردم علاقه ای برای دریافت كارت سوخت نداشته اند؛ به گونه ای كه حتی پس از ارسال كارت سوخت به در خانه آنها، حاضر به دریافت آن نبودند. 

** برندسازی برای عرضه سوخت كشور 
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اگر عرضه فرآورده های نفتی به جایگاه ها با پوشش برندها شكل بگیرد، بتدریج برندها برای اعتبار خود كیفیت خدمات را ارتقا می دهند و بین آنها رقابت ایجاد و در نهایت به نفع مردم می شود.
وی كیفیت، كمیت و مسائل فنی نظارت را عوامل تعیین كننده جایگاه برندها دانست و افزود: در جایگاه های مدیریت شده زیر نظر برندها، قیمت فرآورده های سوختی طبق نرخ مصوب دیگر جایگاه ها عرضه می شود، البته این امكان وجود دارد كه در آینده بر پایه خدمات عرضه شده در این جایگاه ها، قیمت ها افزایش یابد.
به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در زمینه عرضه فرآورده های نفتی به مردم است. 
سجادی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دونرخی كردن قیمت بنزین در جایگاه ها نیستیم؛ بلكه افزایش كیفیت در ارایه خدمات به مردم را دنبال می كنیم. 
به گزارش ایرنا، بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور 1900 شركت داخلی و خارجی از شانزدهم اردیبهشت ماه كار خود را آغاز كرد و امروز به فعالیت خود پایان می دهد.