اتهام رئیس بازداشت شده شورای شهر قزوین: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی
قلم‌نیوز:محمد قاسمی در خصوص بازداشت یکی از اعضای شورای شهر قزوین اظهار کرد: پرونده‌ای در این خصوص از ماه‌ها قبل توسط یکی از ضابطین قضائی تشکیل شده است و تحقیقات مختلفی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

دادستان قزوین ادامه داد: روز گذشته این عضو شورا احضار شد و پس از تفهیم اتهام قرار وثیقه صادر گردید که باید تأمین می‌شد و با توجه به اینکه نتوانسته بودند وثیقه را تأمین کنند دیروز بازداشت شدند و امروز با سپردن قرار تأمین آزاد شده آمد و پرونده نیز روال طبیعی خود را طی خواهد کرد و ما انتظار داریم مردم و اصحاب رسانه در این خصوص فضا سازی و پیش داوری نکنند چرا که این موضوع هم مانند هر پرونده دیگری روال قانونی خود را طی می‌کند و به هر مرحله‌ای که رسید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص اتهامات این فرد توضیح داد: اتهامات در خصوص تغییر کاربری است، شهرکی که ایجاد شده نسبت به توافقات انجام شده در حوزه حقوق دولت و بیت المال و نیز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به زمین‌های مسکونی موارد متعددی مطرح شده و در دست کارشناسی است، بدیهی است که حق اعتراض برای طرفین وجود دارد و پرونده روال طبیعی خود را طی می‌کند.

قاسمی افزود: شکایتی نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای در خصوص عدم رعایت حریم رودخانه‌ها در این خصوص مطرح شده و نیز سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز شکایت دارد.

وی بیان کرد: در رویه‌های قضائی تأمین سپردن و سیکل عادی رسیدگی رعایت می‌شود با این حال برخی افراد و جایگاه‌ها حساسیت‌های ویژه ای دارند و ما نیز سعی می‌کنیم آبروی افراد در عین حال که همه از حقوق برابر برخوردارند حفظ شود.