علیرضا کتابدار در شیراز از روزنامه نگاری شهری می‌گوید
برگزیدگان جشنواره ملی رسانه شهر معرفی می شوند
به گزارش قلم نيوز فرزاد صدری با اشاره به «نقش گسترده رسانه در دنیای امروز و تأثرپذیریِ همه شئون حیات اجتماعی از آن» گفت: جشنواره ملی رسانه شهر بر همین مبنا پایه‌ریزی شد تا بتواند با استفاده ظرفیت روزنامه‌نگاران و دانش‌افزایی آنها در مسیر  مسئولیت‌پذیر کردن شهروندان مبتنی بر نقش آموزشی واطلاع‌رسانی رسانه ها، افزایش مشارکت مردم از طریق رسانه ها در مدیریت شهری، پویایی و زنده نگه داشتن حیات شهری از طریق اطلاع رسانی به‌موقعِ موضوعاتِ مبتلابه شهروندان، حل مشکلات زیست محیطی شهری، ترافیک و معظلات مربوط به تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ و ... گامی علمی و تخصصی برداشته بردارد.
وی افزود: استقبال خوبی از جشنواره به عمل آمد و بیش از 100 خبرنگار و عکاس خبری حوزه شهری آثار خود را در رشته‌های مصاحبه و عکس به دبیرخانه ارسال کردند.
این روزنامه‌نگارپیشکسوت با بیان اینکه داوری جشنواره توسط سه شخصیت شناخته شدة روزنامه‌نگاری ایران انجام شده است، تأکید کرد: داوری آثار برعهده دکتر علی اکبر قاضی‌زاده، دکتر علیرضا کتابدار و اسماعیل عباسی بوده است که برگزیدگان در روز شنبه 23 اسفندماه ساعت 15:30  معرفی خواهند شد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: با هدف دانش‌‎افزایی خبرنگاران حوزه شهری، کارگاه آموزشی با عنوان «روزنامه‌نگاری شهری» نیز در همین تاریخ  ساعت 9 با حضور دکتر علیرضا کتابدار سرداور جشنواره برگزار خواهد شد.
صدری با بیان اینکه «این کارگاه آموزشی برای برای اهالی رسانه شیراز به صورت حضوری و متقاضیان سایر نقاط کشور، مجازی برگزار می شود»، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه می توانند عبارت «رسانه شهر» را به شماره 09016103083 ارسال کنند.