نوسان سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی
قلم‌نیوز:ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۵ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۶۱۷ هزار تومان رسید. اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۲۵ دلار و ۹۹ سنت فروخته شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی هشتم اسفند ماه جاری در یادداشتی در زمینه سیاست‌های ارزی با بیان اینکه بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است، گفت بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد که نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار  و مستقل از سیاست‌های مالی و بودجه ای تعیین شود.

همتی در این یادداشت خود در اینستاگرام افزود:بانک مرکزی همچنان انتظار دارد که با تصحیح انتظارات و تخیله اثر شوک‌های سیاسی،نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

وی اضافه کرد:بانک مرکزی از نیمه سال ۹۷، سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد.

همتی تصریح کرد: دوسال گذشته،این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبور داد. در این میان ، فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد، اما این که، بدون سیاست های بانک مرکزی در این دوره،  چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود، قابل تصور نیست.