فوربس پیش بینی کرد؛
آینده اقتصادی ایران، با وجود تحریم ها روشن است
مجله فوربس در گزارشی درباره آینده اقتصاد ایران و رشد فناوری در این کشور به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره می کند که هنوز به قوت خود باقی هستند.

به گزارش این مجله آمریکایی در حال حاضر صادرات نفت ایران بعد از عربستان قرار دارد ولی نکته مهم اینجاست که رشد نیروی ماهر و دانشمند ایرانی با کشورهای خاورمیانه قابل مقایسه نیست.

به نوشته فوربس در حال حاضر در ایران سالانه ۲۳۳ هزار مهندس و دانشمند علوم مختلف تربیت می شوند که با جمعیت کشورهای کوچک خاورمیانه مثل اردن برابری می کند.

نویسنده مقاله در گفتگو با یکی از موسسان شرکت های فنآوری به نیروی متخصص و ماهر در ایران اشاره کرده که در خاورمیانه بی نظیر است و هیچ کشوری توان رقابت با این نیروی ماهر را ندارد.

فوربس در ادامه می نویسد: در سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ شرکت تازه تاسیس در حوزه فنآوری و دانش تاسیس شده اند و انتظار می رود ایران تنها ۱۰ درصد به درآمدهای نفتی وابسته شود.

این مجله آمریکایی هفت دلیل عمده برای رشد اقتصادی ایران در آینده ذکر می کند که مهمترین آنها حجم اقتصاد ایران و ایجاد شرایط ساختاری بعد از لغو تحریم ها علیه ایران است. فوربز یکی از مهمترین دلایل خود را جمعیت ۷میلیون نفری از دانشمندان ایران عنوان می کند که با جمعیت اردن برابر است.

بر این اساس با وجود اینکه هنوز تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته نشده است بسیاری از شرکت های اروپایی و آمریکایی برای ارتباط با ایران علاقه نشان داده اند و انتظار درخشانی برای آینده اقتصاد ایران پیش بینی می شود.

در ایران جوانان کارآفرین ایده‌های خود را ارائه می‌کنند و در این میان  آنچه اهمیت دارد این است که چطور می‌توانند در پیشرفت کشور نقش ایفا کنند.