۷ نفر در تهران به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند
افزایش هولناک آمار بستری کرونا در کودکان زیر ۱۵ سال
قلم‌نیوز: انوشیروان محسنی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که اشاره شد، ویروس جهش یافته در کشور می‌چرخد و این ویروس وارداتی است، ولی اینکه بگوییم هرکسی که از خارج  کشور وارد می‌شود و معطوف به آن باشیم قطعا ما را از اهدافی که نسبت به شناسایی کل چرخش این ویروس در کشور است، غافل می‌کند.

وی ادامه داد: چیزی که ما در وحدت اسلامی، آبیک شاهد بودیم، منشأ این ویروس مشخص است. ولی ما می‌خواهیم بگوییم که این ویروس در حال چرخش در کشور است و باید بعد از شناسایی نسبت به شناسایی، قرنطینه و ایزوله کردن نسبت به آن‌هایی که هم ویروس جهش یافته گرفته اند و هم ویروس قبلی را گرفته اند، اقدام کنیم.

استاندار تهران بیان کرد: طبق آخرین آماری که دیروز اعلام شد، ۷ نفر در تهران به این ویروس جهش یافته مبتلا شده اند. تیم نظارتی تشکیل شده و مکلف شده اند نسبت به آن چیزی که باعث تشدید و تقویت نظارت‌ها است، اقدام کنند.

محسنی بندپی افزود: نقطه قوتی که امروز داریم، همکاری مردم در استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اعمال مدیریت‌های جامع و هوشمند است که ما را به عنوان یکی از موفق‌ترین های کشورها در اعمال مدیریت بیماری کرونا جلوه می دهد. لازم است که در مترو و اتوبوس و هرجایی که لازم است این موارد رعایت شود. چنانچه در یک شب برگزاری نامناسب جشنواره فیلم فجر شاهد این بودیم و تصمیم به تعطیلی آن گرفتیم.

وی گفت: ویروس کرونا انگلیسی شیوع و انتقال بیشتری دارد، کشندگی اش بیشتر است و در آمار اعلام شده که آمار بستری افراد زیر ۱۵ سال که ۰/۹ درصد بود، به ۱۱/۵ درصد رسیده است و فوتی‌ها قبلا ۰/۷ درصد بود که الان ۳/۶ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که ما باید دقت و مراقبت و فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهیم.

استاندار تهران اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران در حال حاضر ۷۵/۵ درصد است که باید آن را ارتقا دهیم و ان‌شاءالله شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم به مرور هم نظارت‌ها را قوی‌تر کنیم و هم واکسن‌ کرونا را براساس آن دستورالعمل‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده، استفاده کنیم . به طوری که کادر درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به مرور واکسیناسیون شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان