دفتر کاری که همه را جذب می کند

 تان بیاندازید. وقت آن رسیده که از دست آنها خلاص شوید؛ البته واضح است که آنها را لازم دارید اما دیگر، زمان نگهداری اطلاعات به این روش، گذشته است. با ذخیره کردن اطلاعات به صورت الکترونیکی (کامپیوتر) از دست اینهمه کاغذ راحت شوید. با دسته بندی و نام گذاری دقیق اطلاعات در کامپیوتر، دسترسی به آنها راحت تر از دسترسی به اطلاعات کاغذی است.

بسیاری از کاغذهای روی میز شما را بروشورها و دستورالعمل هایی که برای موارد مختلف به کار می روند، تشکیل می دهند که بسیاری از این اطلاعات را می توانید به صورت آنلاین و در هر زمان که به آنها نیاز دارید از طریق اینترنت به دست آورید؛ پس دلیل نگهداری آنها به صورتی که فضای شما را اشغال کنند چیست؟

فکری برای سیم ها و کابل های خروجی دستگاه های مختلف مثل کامپیوتر و تلفن و پرینتر کنید. از وسایل جدید پنهان کننده برای مخفی کردن آنها بهره گیرید. اگر پشت میز کارتان به سمت دیوار است، با ایجاد یک حفره ساده که اطراف آن با حلقه تزئینی پوشانده شده، سیم ها را به فضای زیر میز هدایت کنید تا نظم بیشتری به فضای کار شما بدهند.

نگاهی دیگر به میز کارتان بیاندازید تا دیگر موارد ایجاد کننده آشفتگی را بیابید. جامدادی های متعدد با انواع قلم ها و وسایل ناهمگون، چهره میز کار شما را نامطلوب جلوه می دهند. بهتر است برای جلوگیری از شلوغی محیط کارتان از دو یا چند ظرف هم شکل که جنبه دکوراتیو دارند به همراه تعدادی قلم یک شکل و مرتب به جای خودکارهای رنگارنگ تبلیغاتی استفاده کنید؛ البته وقتی صحبت از دکوراتیو بودن این وسایل به میان می آید صدای اعتراض عده ای (به خصوص آقایان) شنیده می شود که چه لزومی دارد ظروف رنگارنگ و گل و بوته دار را روی میز کارمان قرار دهیم؟ در جواب این افراد باید گفت که شما می توانید از ظروفی با رنگ های ساده و بدون نقش و نگار یا حداکثر با طرح های هندسی و ساده که مناسب با روحیه و محیط کارتان است، استفاده کنید.

اگر لازم است فضای روی میزتان را تقسیم کنید؛ این کار را می توانید به وسیله گلدان های کوچک گیاهانی مثل کاکتوس انجام دهید. بدین ترتیب، هم اکسیژن بیشتری در محیط کار خود خواهید داشت و هم با تلطیف محیط، خستگی ناشی از کار را کاهش می دهید.

وجود کتاب در دفتر کارتان لازم است تا چهره ای حرفه ای به محیط کار شما دهد؛ پس کتاب ها را با نظم و دقت روی میز یا درون قفسه قرار دهید و برای این کار از نگهدارنده های مخصوص کتاب کمک بگیرید.

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه ای به قرار دادن قاب عکس های خانوادگی روی میز کارشان دارند، قاب عکس های چندتایی را جایگزین قاب هایی با فریم های متعدد کنید تا فضای زیادی از میزتان اشغال نشود. نگاه کردن به این عکس های خانوادگی خستگی را از تن و روان شما می زداید.

وجود تعداد زیادی لیوان چای و قهوه یا قندان و ظرف غذا با شکل های مختلف روی میز، منظره چشم نوازی را برای اتاق کار شما به وجود نمی آورد. جایی برای آنها در داخل کمد پیدا کنید و فقط با قرار دادن یک بطری آب تمیز روی میز، نوشیدن آب را به خود یادآوری کنید.

حالا نوبت به دیوارها می رسد. اگر مدارک تحصیلی و گواهینامه ها به صورت پراکنده روی دیوار نصب شده است، وقت آن رسیده تا آنها را با قاب های مشابه و حاشیه های بزرگ تر قاب کنید و روی یک دیوار به صورت گروهی و زیبا در یک چهارچوب مناسب بیاویزید تا زیبایی و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. پراکندگی مدارک روی دیوار برای بیننده خسته کننده است. اگر چنین مواردی روی دیوار اتاقتان وجود ندارد، بهتر است برای تزئین دیوارهایتان فکری کنید. استفاده از مناظر طبیعی یا نقشه ای با قاب زیبا می تواند نقطه عطفی در دکوراسیون فضای کار شما باشد که نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند، البته این کار را بعد از انتخاب رنگی مناسب برای اتاق انجام دهید.

 

منبع : مجله منزل