زالی خبر داد:
روند صعودی کرونا در تهران/ احتمال تعطیلی برخی مشاغل
قلم‌نیوز:علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و بسیار شکننده و ناپایدار است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها در تهران کاهش پیدا کرده است و این موضوع ما را دچار چالش و مشکلاتی خواهد کرد؛ همچنین میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا با یک شیب ملایم رو به افزایش است.

زالی بیان کرد: در روزهای جمعه انتظار کاهش ترددهای افراد در سطح شهر و به خصوص پاساژها را داشتیم، اما با انجام بررسی‌های میدانی متوجه شدیم در روزهای جمعه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار نفر از مترو برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

وی افزود: مردم باید به طور دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ترددهای غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند. هرگونه ساده‌انگاری افراد تصمیمات عجولانه و شتاب‌زده مشکلاتی را در آینده با توجه به چموش بودن ویروس کرونا در کشور ایجاد خواهد کرد.

زالی گفت: یکی از نگرانی‌های ما بروز پیک بعدی بیماری کرونا است و من از تمام مردم درخواست دارم دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

وی ادامه داد: روزهای تعطیل باید یک پنجره فرار برای ردیابی بیماری کرونا و بررسی بهتر شاخص‌ها و وضعیت بیماری باشد، اما متاسفانه شلوغی بازار و پاساژها باعث ایجاد نگرانی در بین کارشناسان شده است.

زالی گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما در ایام پایانی سال مانند سال گذشته اعمال محدودیت‌هایی خواهیم داشت. بستگی به رنگ‌بندی شهر تهران و با هدف کاهش ازدحام جمعیت و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا شاید برخی محدودیت‌ها مانند تعطیلی بعضی مشاغل را داشته باشیم.