اروپایی‌ها چقدر دستمزد می‌گیرند؟
قلم‌نیوز: 21کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارای حداقل سطح دستمزد در قانون کار خود هستند و تنها کشورهای دانمارک، ایتالیا، قبرس، اتریش، فنلاند و سوئد در خصوص سطح دستمزد، یک سطح حداقلی را در نظر نگرفته‌اند. متوسط حداقل دستمزد در کشورهای شرق اتحادیه اروپا معادل ۷۰۰ یورو و در کشورهای شمال غرب معادل ۱۵۰۰  یورو در ماه برآورد شده است.
کمترین سطح دستمزد

تا ماه ژانویه۲۰۲۰، کمترین سطح دستمزد در بین اعضای اتحادیه اروپا متعلق به بلغارستان با ۳۳۲ یورو بوده است. همچنین در ۹ کشور که همگی آنها در شرق و مرکز اتحادیه اروپا هستند، حداقل سطح دستمزد کمتر از ۶۰۰ یورو است که عبارتند از لتونی با ۵۰۰ یورو، رومانی با ۴۵۸ یورو، مجارستان با ۴۴۲ یورو، کرواسی با ۵۶۳  یورو، جمهوری چک با ۵۷۹  یورو، اسلواکی با ۶۲۳  یورو، لهستان با ۶۱۴  یورو، استونی با ۵۸۴ یورو و لیتوانی با ۶۴۲ یورو.
دستمزد در سطح میانگین

در پنج کشور از ۲۷  کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل دستمزد ماهانه حدود ۷۰۰  تا ۱۱۰۰ یورو در ماه بوده است. حداقل سطح دستمزد در یونان برابر با ۷۵۸ یورو، پرتغال ۷۷۶ یورو، مالت ۷۸۵ یورو، اسلوونی ۱۰۲۴  یورو و اسپانیا ۱۱۰۸ یورو بوده است.
بیشترین سطح دستمزدها

در شش کشور عضو اتحادیه اروپا، حداقل سطح دستمزد بالای ۱۵۰۰  یورو در ماه بوده است که عبارتند از فرانسه با ۱۵۵۵ یورو، آلمان با ۱۶۱۴ یورو، بلژیک با ۱۶۲۶ یورو، هلند با ۱۶۸۵  یورو، ایرلند با ۱۷۲۴ یورو و لوکزامبورگ با ۲۲۰۲ یورو.

حداقل دستمزدها در آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معادل ۱۰۲۴ یورو بوده است. در اتحادیه اروپا حداقل سطح دستمزد در لوکزامبورگ هفت برابر دستمزد در بلغارستان بوده است، با این حال با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در اروپای غربی، اختلاف چندانی در قدرت پس‌ انداز ساکنان این دو کشور با یکدیگر وجود ندارد.

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.