داغ حضور روحانی در مجلس بر دل نمایندگان!
مجلس یازدهم، لایحه بودجه دولت دوازدهم را رد کرد. برخی جدا از انقلت‌های پارلمان به بودجه، یکی از دلایل تصمیم مجلس را عدم حضور روحانی در صحن علنی می‌دانند.

پُربی‌راه هم نمی‌گویند. نمایندگان مجلس یازدهم که از جمله مهم‌ترین و البته تندخوترین مخالفان «شیخ دیپلمات» هستند، هر روز منتظر حضور حسن روحانی در مجلس‌اند، تا حسابی از خجالت او درآیند.

اگر یادتان باشد آنها در یکی از اولین حضورهای ظریف در پارلمان، حسابی وزیر خارجه را نوازش کردند حتی برخی نمایندگان از ته مجلس خطاب به اوگفتند:«مرگ بر دروغگو»!

جریانی که تا قبل از مجلس یازدهم، در همایش‌ها و محفل‌های خصوصی و عمومی از بدترین الفاظ برای خطاب قرار دادن روحانی استفاده می‌کردند، حالا همان لحن و حرف زدن را به صحن علنی مجلس کشانده‌اند. اگر روحانی وارد مجلس شود و شروع به سخنرانی کند، قطعا سخت‌ترین روز یک رییس جمهور در مجلس را تجربه خواهد کرد.

برخی از نمایندگان مجلس، نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند و به اصطلاح کنف شدن روحانی را از نزدیک نبینند. در مجالس گذشته، رییس مجلس سعی می‌کرد در گیرودار دعواهای سیاسی، طرف میانه را بگیرد اما به نظر می‌رسد در مجلس یازدهم، رییس مجلس هم بدش نمی‌آید، روحانی پایین دست او بایستد و در میانه هیاهوی نمایندگان سخنرانی کند.

در مجلس پنجم که مخالفان سید محمد خاتمی بر کرسی‌های سرخ آن تکیه زده بودند، توسط ناطق نوری مدیریت شد و یا علی لاریجانی، اجازه نداد مجلس نهم تبدیل به پارلمان حاشیه‌ها شود.

در این میان حسن روحانی هم از فرصت کرونا استفاده می‌کند و حاضر به حضور در مجلس نمی‌شود. شک نکنید اگر کرونا هم نبود، بعید به نظر می‌رسید که رییس جمهور وارد این بازی شود و دوباره صحن مجلس را ببیند. شاید تنها روزی که روحانی به مجلس یازدهم بیاید، روز تحلیف رییس جمهور جدید باشد. البته آنهم شاید اتفاق بیفتد. اگر یادتان باشد، محمود احمدی نژاد هم درمراسم تحلیف حسن روحانی شرکت نکرد.

نمایندگان مجلس فراموش کرده‌اند که حسن روحانی خودش مردِرند سیاست است و زودتر از همه آنها این مسیر را رفته است و به همین راحتی از مجلس یازدهم که بسیاری‌شان تازه وارد فضای سیاسی کشور شده‌اند و به اصطلاح تازه کار هستند، گل نمی‌خورد.

آنگونه که از شواهد پیداست، روحانی داغ حضورش در مجلس را به دل نمایندگان می‌گذارد، از آن سو نمایندگان مجلس هم در تلافی این عدم حضور، تا جایی که می‌توانند یا به لایحه‌های دولت مثل بودجه رای نمی‌دهند یا آن را از این رو به آن رو می‌کنند.

البته در پایان باید گفت، در این میان بیچاره مردمی که در شرایط سخت کرونایی و تورمی، باید شاهد این لج و لجبازی دولت و مجلس باشند.