ماجرای به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران چه بود؟
قلم‌نیوز:حوالی بامداد امروز شنبه خبر به صدا درآمدن آژیر خطر در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) تهران بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. برخی ماجرا را به نقص فنی پرواز ترکیه نسبت می‌دادند که به دلیل باز نشدن چرخ‌ها نتوانسته فرود بیاید و در مسیر رفتن به باکو، از منطقه ممنوع گذشته است. به همین دلیل آژیر خطر به صدا درآمده است.

اما حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران درباره شنیده شدن صدای آژیر خطر در برخی مناطق تهران به تسنیم گفت: این صدا به دلیل اختلال در یکی از سیستم‌های صوتی یک سازمان در حوالی شهرک آزمایش بوده که بعد از چند دقیقه قطع شده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» ضمن تکذیب خبر «احتمال سقوط هواپیمای مسافربری ترکیش ایر در حوالی فرودگاه امام» گفته که «خلبان این شرکت هواپیمایی تصمیم به فرود نیامدن در این شرایط جوی نامساعد گرفته است».

رضا حسینی همچنین توضیحاتی در این‌باره ارائه کرد: «در چنین شرایطی تنها خلبان است که می‌تواند بر اساس قانون تصمیم بگیرد که می‌تواند فرود بیاید یا خیر و به دلیل شرایط جوی نامساعد و وجود ابرهای خطرناک CB این خلبان تصمیم گرفته که به سمت باکو برود و اعلام کرد که پس از مساعد شدن آب و هوا دوباره به فرودگاه امام خمینی باز خواهد گشت».