مقصد جدید قیمت سکه امامی کجاست؟
ورق در بازار سکه برگشت
قلم‌نیوز: بازگشت سکه به بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، امیدهای افزایشی های بازار را زنده کرد.

بر اساس صحبت های فعالان، پس از ساعت ۵ بعدازظهر، خریدها در معاملات پشت خطی سکه رشد کرد و این فلز گران بها توانست تا محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی اوج بگیرد.

برخی از تحلیل گران فنی باور داشتند، سکه با کمک این برگشت قیمتی می تواند خود را آماده صعود به کانال ۱۱ میلیون تومانی کند و به مقصد ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برسد.

این انتظار در حالی در میان برخی معامله گران وجود دارد که سکه در روزهای اخیر نتوانسته است حتی از سد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند.

قیمت سکه در روزهای اخیر بیشتر از اونس طلا، به روند حرکت دلار دقت کرده است. سکه بازان باور دارند، ورود دلار به کانال ۲۴ هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود بازیگران جدید به بازار سکه شود و در نتیجه این اتفاق، فلز گران بهای داخلی به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی برود.

روز سه شنبه سکه از لحاظ ارزش ذاتی افت چشم گیری را تجربه کرده بود و تنها ۹۰ قدم برای خروج از کانال۱۰ میلیون تومانی فاصله داشت. با این حال، شب هنگام قیمت دلار شروع به افزایش کرد و در نتیجه سکه را نجات داد.

البته عده ای از فعالان باور داشتند، بعدازظهر سه شنبه حباب سکه به محدوده دو درصدی رسید و این عامل زمینه ساز افزایش خریدها شد. برخی معامله گران باور دارند، بازیگران بزرگ زمانی که حباب سکه به کمتر از ۳ درصد می رسد، خریدهای احتیاطی خود را افزایش می دهند.

منبع: اقتصادنیوز